آفتاب

رایزنی پوروشنکو و بان کی مون درباره استقرار نیروهای صلح‌بان در اوکراین

رایزنی پوروشنکو و بان کی مون درباره استقرار نیروهای صلح‌بان در اوکراین

دبیرکل سازمان ملل و رئیس‌جمهور اوکراین در جریان گفت‌وگوی تلفنی خود بر اجرای توافق‌نامه صلح مینسک و نیز تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به سازش در منطقه بحران زده جنوب شرق اوکراین تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "پترو پوروشنکو"، رئیس‌جمهوری اوکراین و "بان‌ کی‌ مون"، دبیرکل سازمان ملل درباره احتمال استقرار نیروهای حافظ صلح در منطقه دونباس و وضعیت امنیتی آن رایزنی کردند.

در بیانیه ریاست‌جمهوری اوکراین آمده است: رئیس و دبیرکل سازمان ملل همچنین درباره اتخاذ گام‌های بیشتر در رابطه با احتمال استقرار نیروهای حافظ صلح در منطقه دونباس تحت حمایت سازمان ملل توافق کردند.

پوروشنکو از مدت‌ها پیش خواستار استقرار عملیات حافظان صلح در اوکراین شده بود.

رئیس‌جمهوری اوکراین پس از توافق آتش‌بس میان کی‌یف و شبه‌نظامیان محلی که از 15 فوریه اجرا شد، درخواستی را در ماه مارس به پارلمان ارائه داد که به تصویب رسید. طبق آن از شورای امنیت و شورای اتحادیه اروپا خواسته شد تا عملیات بین‌المللی برای برقراری صلح و امنیت در اوکراین اجرا شود.

روسیه همواره مساله لزوم اعزام نیروهای بین‌المللی حافظان صلح را به این منطقه درگیر زیرسوال می‌برد و دخالت کشورها و نهادهای دیگر در بحران اوکراین را غیرضروری می‌داند.

انتهای پیام

کد N797442

وبگردی