آفتاب

اکثر فرانسوی‌ها همچنان از عملکرد اولاند ناراضی هستند

اکثر فرانسوی‌ها همچنان از عملکرد اولاند ناراضی هستند

براساس نظرسنجی جدید انجام شده، میزان حمایت‌ها از رئیس‌جمهوری فرانسه افزایش یافته اما اکثر رای‌دهندگان فرانسوی همچنان از عملکرد وی ناراضی هستند و نسبت به شانس وی برای انتخاب مجدد در انتخابات شک‌ و تردید دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نظرسنجی "آپینیون وی" در روزنامه "لوفیگارو" حاکی از آن است که 20 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه حمایت می‌کنند که این درصد نسبت به نظرسنجی صورت گرفته در اکتبر سال گذشته میلادی پنج درصد افزایش داشته است. با این حال با گذشت سه سال از دوره ریاست جمهوری اولاند، 79 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از عملکرد وی ابراز نارضایتی می‌کنند.

سال گذشته میلادی میزان حمایت از اولاند به 13 درصد رسید که در بین روسای جمهور پیشین فرانسه پایین‌ترین درصد محسوب می‌شد.

میزان حمایت از اولاند به دنبال شیوه رسیدگی‌اش به حملات شبه نظامیان در پاریس در ژانویه سال جاری میلادی افزایش یافت اما اولاند همچنان برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 میلادی راه طولانی در پیش دارد.

نظرسنجی "آپینیون وی" حاکی از آن است که اگر انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امروز برگزار می‌شد، اولاند حتی به دور دوم این انتخابات نیز راه نمی‌یابد.

این نظرسنجی نشان داد، اگر انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امروز برگزار می‌شد، اولاند که رهبر حزب سوسیالیست محسوب می‌شود در جایگاه سوم، "مارین لوپن"، رهبر حزب راست افراطی "جبهه ملی" در جایگاه دوم و نامزد حزب "اتحاد برای جنبش مردمی" در جایگاه نخست قرار می‌گیرد.

اولاند هنوز اعلام نکرده که برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 میلادی نامزد خواهد شد یا خیر.

بیشترین نقطه ضعف اولاد مربوط به اقداماتش در زمینه اقتصاد است و تنها 14 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی از عملکرد وی در زمینه مقابله با بیکاری راضی هستند. نرخ بیکاری در فرانسه به بیش از 10 درصد رسیده است.

در این نظرسنجی که از 15 تا 16آوریل سال جاری میلادی صورت گرفته 1016 تن شرکت داشته و درصد خطای آن دو الی سه درصد اعلام شده است.

انتهای پیام

کد N794819

وبگردی