آفتاب
عطوان بیان کرد:

انتقاد از عدم پوشش کشته شدن غیر نظامیان در رسانه های عربی

انتقاد از عدم پوشش کشته شدن غیر نظامیان در رسانه های عربی

یکی از نویسندگان برجسته جهان عرب از اینکه رسانه های عربی تصاویری از کودکان کشته شده در بمباران های سعودی ها پخش نمی کنند انتقاد کرد و خواستار گفتگو میان یمنی ها شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالباری عطوان در گزارشی در روزنامه رای الیوم به انتقاد گسترده از بی توجهی رسانه های عربی به کشتار ملت یمن پرداخته و آورده است: رسانه های کشورهای عربی و کشورهای حوزه خلیج فارس اقدام به پوشش گسترده بمباران ها در یمن می کنند اما به ندرت تصاویر کشته شدگان از غیر نظامیان بی گناه که بر اثر این بمباران ها کشته می شوند را پخش می کنند.

وی می نویسد: این رسانه ها یک تصویر هم از کودک کشته شده یمنی یا حتی زخمی شدگان پخش نمی کنند.رویکرد آنها به گونه ای است که گویا پس از چهار هفته ازجنگ یمن این جنگنده ها گل پرتاب می کنند.

عطوان بیان کرد: اوضاع انسانی در یمن بسیار بد است و این حرف ما نیست و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل خواستار آتش بس فوری برای کمک رسانی انسانی و غذایی به بیش از 25 میلیون یمنی که به سبب جنگ ارتباط آنها با دنیا خارج قطع شده است، شد اما این درخواست ها گوش شنوایی نداشت.

وی می افزاید: همه شهرهای یمن از قطع کامل برق و آب و کمبود سوخت و دیگر موارد اساسی غذایی و دارویی رنج می برند.بنادر تعطیل و فرودگاه ها ویران شده است.یمنی ها نمی توانند از این کشور خارج شوند و جان خود را نجات دهند.شگفت آن است که کشورهای همسایه یمن از دفاع از یمنی ها سخن به میان می آورند.

وی در ادامه به عدم تلاش جدی برای برقراری آتش بس انسان دوستانه و عدم توجه به راه حل سیاسی اشاره کرده و خواستار گفتگوی گروههای یمنی شده است.

کد N794286

وبگردی