آفتاب
یک فعال دانشجویی :

منتقدین دولت به جای توجه به طرف غربی به مذاکره کنندگان خودمان اعتماد کنند

منتقدین دولت به جای توجه به طرف غربی به مذاکره کنندگان خودمان اعتماد کنند

یک عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: منتقدین حق دارند سوال بپرسند، اما درست آن است به جای توجه به فکت شیت‌های غربی‌ها به تیم مذاکره کننده هسته‌ای اعتماد کنند.

محمد رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: برای اینکه هم دلی وهمزبانی بهتری میان مردم و مسئولین در کشور صورت بگیرد، لازم است تا منتقدین دولت هم در مورد توافق صورت گرفته قانع شوند؛ چراکه گفت‌وگو‌ها کمک شایانی به اغناء افکار عمومی می‌کند.

وی ادامه داد: از طرفی هم لازم است تا منتقدین توافق به مواردی که آمریکایی ها به عنوان فکت شیت ارائه داده اند، استناد نکنند و اعتمادشان به مسئولین داخلی کشور باشد.در این صورت است که همدلی و همزبانی صورت می گیرد.

این فعال دانشجویی همچنین گفت:‌طرف غربی در طول زمان نشان داده است که خیلی قابل اعتماد نیست. در کشور این نگرانی وجود دارد که ایران به تعهداتش در حوزه توافق هسته‌ای عمل کند، اما آن‌ها به تعهداتشان پایبند نمانند، بنابراین لازم است به محض آنکه ایران تعهداتش را آغاز کرد طرف غربی نیز تحریم ها را لغو کند. همانطور که آن‌ها ما را غیرقابل اعتماد می دانند ما هم به آن‌ها بی اعتمادیم.

رهبری ابراز عقیده کرد:‌کار بر مبنای تعهدات و راستی آزمایی از سمت دو طرف جلو می رود. برای اینکه خیال ما هم از طرف مقابل راحت باشد می خواهیم همزمان با توافق تحریم ها برداشته شود.

این فعال دانشجویی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر عدم نظارت نظامی طرف غربی در کشور گفت: مسئله امنیتی جزو مهمترین مسائل هر کشوری است که تمامیت ارضی آن کشور را تعیین می‌کند. مهم است که پایگاه های نظامی ما دور از نظارت طرف غربی باشد تا اطلاعات نظامی ما لو نرود. چه لزومی دارد آن‌ها به مراکز نظامی ما سرکشی و بازرسی کنند؟ موضوع مذاکرات ما فقط بحث هسته‌ای است و نظارت باید بر مسئله هسته‌ای باشد و آن‌ها نباید به دیگر حریم های کشور وارد شوند؛ چرا که نظارت نظامی آن‌ها در بلند مدت برای امنیت کشور آسیب زا خواهد بود. تاکتیک های نظامی ما نباید توسط کارشناسان آن‌ها شناخته شود.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای به خوبی از حقوق هسته‌ای کشور دفاع کرده است تصریح کرد: آقای ظریف و تیم مذاکره کننده اش نشان داده است که به خوبی روی حقوق هسته‌ای ایران ایستاده اند. امیدوارهستیم که بحث تحقیق و توسعه هم به خوبی در توافق نهایی لحاظ شود.

انتهای پیام

کد N792813

وبگردی