آفتاب

وزیر دفاع استرالیا نام رهبر داعش را نمی‌داند!

وزیر دفاع استرالیا نام رهبر داعش را نمی‌داند!

وزیر دفاع استرالیا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای‌.بی.سی و زمانی که از وی خواسته شد که نام رهبر داعش را اعلام کند از این کار امتناع کرد؛ اقدامی که این شبکه تلویزیونی از آن به عنوان اطلاع نداشتن وزیر دفاع استرالیا از نام رهبر داعش یاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، کوین اندروز، وزیر دفاع استرالیا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای‌بی‌سی از بر زبان آوردن نام رهبر داعش، ابوبکر البغدادی، امتناع کرد به طوری که بسیاری از رسانه‌های استرالیایی اعلام کردند که وزیر دفاع این کشور اصلاً نمی‌داند البغدادی کیست.

وزیر دفاع استرالیا در این مصاحبه تاکید کرد: من به دنبال این نیستم سربازانی که برای شکست داعش به عراق اعزام می‌شوند، در صحنه نبرد حضور یابند، این افراد تنها برای کمک به نیروهای محلی به این کشور می‌روند. این یک عملیات نیست.

اما لحظه دشوار در این مصاحبه زمانی بود که از اندروز خواسته شد تا نام رهبر داعش را بگوید اما وی بدون اشاره به این مساله که نام ابوبکر البغدادی را فراموش کرده یا نمی‌داند این شخص کیست، در نهایت تلاش کرد تا راهی را برای امتناع از پاسخ دادن به این سوال بیابد و در ادامه گفت: داعش مجموعه‌ای از گروه‌هاست و تنها یک شخص در آن دخیل نیست بلکه یکسری افراد در آن حضور دارند و ما باید در نهایت آنها را نابود کنیم.

مجری برنامه ای.بی.سی در پاسخ به وزیر دفاع استرالیا گفت: شما مسوول اعزام زنان و مردان استرالیایی هستید و آنها را با مستقر کردن در این مأموریت به خطر می‌اندازید و من متعجبم که حتی به من نمی‌توانید نام رهبر داعش را بگویید.

مصاحبه وزیر دفاع استرالیا پس از آن صورت گرفت که کابینه این کشور اعلام کرد که 330 نیروی استرالیایی قرار است اوایل امروز (چهارشنبه) و به عنوان بخشی از اقدامات احتیاطی به منظور مقابله با گروه داعش به خاورمیانه بروند.

در همین حال تونی ابوت، نخست‌وزیر استرالیا نیز اعلام کرد: این نیروها برای یک ماموریت دو ساله به عراق می‌روند تا به آموزش سربازان عراقی بپردازند.

انتهای پیام

کد N791820

وبگردی