آفتاب

قوام شهیدی تاکید کرد: ضرورت تشکیل شبکه نخبگان خارج از کشور

قوام شهیدی تاکید کرد: ضرورت تشکیل شبکه نخبگان خارج از کشور

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان مقیم خارج از کشور گفت: شبکه نخبگان و سرمایه‌گذاران و صاحبان علم و ثروت ایرانیان خارج از کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدجواد قوام‌شهیدی در نشست تخصصی سرمایه‌گذاری گیلان که با حضور 60 نفر از ایرانیان مقیم خارج از کشور برگزار شد اظهار داشت: تسهیل در فرآیند فعالیت ایرانیان مقیم خارج در داخل کشور پیگیری می‌شود.

دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور تصریح کرد: در هیچ جای دنیا توسعه رخ نداده مگر با همکاری آن کشور با دنیای خارج از خود و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و در این میان ایرانیان مقیم خارج در صف اول این تحول قرار می گیرند و می توانند حلقه واصلی میان سرزمین مادری خود و کشور های محل سکونت‌شان باشند.

قوام شهیدی با توصیف وضعیت فعلی به عنوان موقعیتی در آستانه جهش، ایرانیان خارج از کشور را سرمایه ای بی بدیل و قابل احترام خواند که شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با دو رویکرد خدمت محور و فرصت محور در پی تحقق تأثیرگذاری این هموطنان بر توسعه و تعالی کشور است.

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان مقیم خارج از کشور با اشاره به طرحی که در حال حاضر در دبیرخانه شورا در دست بررسی قرار دارد، گفت: شبکه نخبگان و سرمایه‌گذاران و صاحبان علم و ثروت ایرانیان خارج از کشور راه‌اندازی می‌شود.

قوام شهیدی خاطرنشان کرد: براساس این طرح می‌توان صاحبان علم و ثروت در خارج از کشور را از طریق ایجاد شبکه‌ای منسجم که خود عهده‌دار تشکیل آن هستند به یکدیگر مرتبط و از توانمندیهای آنان برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست سرمایه‌گذاران و توسعه گیلان با حضور رئیس‌جمهور، تصریح کرد: در سفرهای کاروان تدبیر و امید، ایرانیان خارج از کشور برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی در استانها دعوت می‌شوند.

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان مقیم خارج از کشور خاطرنشان کرد: به کمک ایرانیان مقیم خارج برای توسعه استان‌های کشور تلاش می‌کنیم و در این راه نیازمند همکاری هستیم.

قوام شهیدی در ادامه افزود: هدف دولت از سفر به استان ها تشریفات و صرف حضور در هر استان نیست بلکه به دنبال آینده بهتر برای هر استان و انجام اقدامات موثر برای تحقق امر است و به همین دلیل از خاصیت قدرتمند خاک و خون نیز بهره گرفته و دلیل تشکیل جلسات تخصصی با ایرانیان مقیم خارج نیز موید همین هدف است.

انتهای پیام

کد N791638

وبگردی