آفتاب

اذعان اوباما به نقش تاثیرگذار ایران در نبرد با داعش در عراق

اذعان اوباما به نقش تاثیرگذار ایران در نبرد با داعش در عراق

رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با نخست وزیر عراق بر نقش تاثیرگذار ایران در نبرد با تروریست های داعش در عراق اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا از پیشرفت های جدی در مبارزه با تروریسم در عراق خبر داد. وی طی دیدار با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق با بیان این که مبارزه با تروریست های داعش در این کشور با پیشرفت هایی جدی مواجه بوده از نقش تاثیرگذار ایران در زمینه سخن گفت.

اوباما همچنین از ارسال کمک های انساندوستانه برای قربانیان حملات تروریستی در عراق خبر داد. به گفته وی کمک هایی به ارزش 200 میلیون دلار به کسانی داده می شود که به خاطر حملات داعش از خانه های خود آواره شده اند.

یورو نیوز نیز با انتشار خبری محور گفتگوهای اوباما و العبادی را مبارزه تمام عیار با داعش عنوان کرد. بر این اساس باراک اوباما در این دیدار به نقش جمهوری اسلامی ایران در عراق اشاره کرده و گفته است سربازان خارجی که در عراق علیه داعش مبارزه می کنند باید برای استقلال و تمامیت ارضی این کشور احترام قائل شوند.

این اولین سفر حیدر العبادی به ایالات متحده آمریکا است. پیشتر رسانه ها اعلام کرده بودند نخست وزیر عراق در این سفر خواستار انتقال تجهیزات نظامی آمریکایی به عراق می شود. این در حالی است که رییس جمهوری آمریکا عملی شدن این خواسته را به عدم تاثیرپذیری دولت عراق از کشورهای همسایه از جمله ایران مشروط کرده است.

 

کد N790946

وبگردی