آفتاب

سخنگوی کرملین: قرارداد تهاتر نفت در برابر کالا با ایران در حال اجراست

سخنگوی کرملین: قرارداد تهاتر نفت در برابر کالا با ایران در حال اجراست

سخنگوی کرملین اعلام کرد: تمام موانع قانونی برای تحویل سامانه موشکی دفاعی اس-‌300 به تهران برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز د،یمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز سه‌شنبه تایید کرد: قرارداد تهاتر نفت در برابر کالا میان تهران و مسکو در حال اجرا شدن است.

سخنگوی کرملین جزییات بیش‌تری درباره‌ی اجرای این قرارداد ارائه نداد. اما در پاسخ به این سوال که آیا طبق گفته یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه اجرای قرارداد تهاتر میان دو کشور آغاز شده است یا نه؟ گفت: بله قطعا.

بر اساس این گزارش تهران و مسکو بیش از یک سال است که برای انجام قراردادی میان دو کشور تلاش می‌کنند که در آن ایران در ازای ارائه نفت خام به روسیه کالا از این کشور دریافت می‌کند. گفته می‌شود این قرارداد ارزشی بالغ بر 20 میلیارد دلار دارد.

پسکوف هم‌چنین اظهار کرد: هیچ‌گونه منع قانونی دیگری برای تحویل سامانه‌ی دفاعی موشکی زمین به هوای اس-‌300 به ایران وجود ندارد. و از منظر قانونی دیگر محدودیتی در این زمینه نداریم.

وی تاکید کرد: حکم تحویل این سامانه امضاء شده است.

بر اساس این گزارش ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه روز دوشنبه با امضای مصوبه‌ای ممنوعیت تحویل این سامانه دفاعی پیشرفته به ایران را لغو کرد.

ایران و روسیه پیش از این قرارداد خرید این سامانه را امضا کرده بودند اما دیمیتری مدودوف، رییس‌جمهور پیشین روسیه در سال 2010 تحت فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی به بهانه‌ی احتمال نقض تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از تحویل این سامانه سرباز زد.

انتهای پیام

کد N790624

وبگردی