آفتاب

لشگرکشی جمهوری خواهان علیه بانوی دموکرات

لشگرکشی جمهوری خواهان علیه بانوی دموکرات

خبرگزاری رویترز در گزارشی به واکنش جمهوری خواهان پس از اعلام نامزدی کلینتون در انتخابات پرداخت و گفت کلینتون مورد هجمه جمهوری خوهان قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،  رویترز در گزارشی از واشنگتن اعلام کرد بسیای از جمهوریخواهان از جمله دو تن از نامزدهای ریاست جمهوری و دیگر رقبای احتمالی و فعالان حزبی، از دیروز بلافاصله پس از اعلام نامزدی رسمی هیلاری کلینتون برای شرکت در انتخابات ، مبارزه ای تمام عیار را بر ضد وی آغاز کردند و حتی برخی قبل از اعلام نامزدی وی این مبارزه را آغاز کردند.
تا برپایی گردهمایی های رسمی برای معرفی نامزدهای هر یک از احزاب بیش از یکسال وقت باقیست و انتخابات نوامبر سال 2016 نوزده ماه دیگر برگزار می شود ولی کلینتون از مدتها قبل اصلی ترین نامزد دموکراتها به شمار می رفت و جمهوریخواهان از مدتها قبل کمر به مخالفت با وی بسته بودند.
بعدازظهر روز یکشنبه عکسی از وزیر خارجه سابق آمریکا بر روی صفحه اصلی وب سایت کمیته ملی حزب جمهوری خواه قرار گرفت که بر روی آن علامتی با مضمون «‌ هیلاری را متوقف کنید » ، نقش بسته بود.
حامیان جمهوریخواهان در طول روز با قرار دادن پیام هایی بر روی این سایت ،‌کل فعالیت حرفه ای کلینتون را چه به عنوان بانوی اول این کشور هنگامی که همسرش بیل کلینتون رئیس جمهور آمریکا بود و چه به عنوان وزیر امور خارجه به باد انتقاد گرفتند. ولی بخش اعظم انتقادات بر عملکرد وی در وزارت خارجه طی سالهای 2009 تا 2013، به ویژه نحوه برخورد وی با ماجرای حمله به مقر دیپلماتیک آمریکا در بنغازی لیبی و نیز کمک های مالی اهدایی خارجی به بنیاد کلینتون و استفاده وی از حساب ای میل شخصی متمرکز بود.
از جمله اسکات واکر فرماندار ایالت ویسکانسین که بسیاری از وی به عنوان نامزد احتمالی جمهوریخواهان نام می برند در پیامی نوشت :‌ «‌ هیلاری کلینتون به عنوان وزیر خارجه معمار سیاست خارجی شکست خورده ای بود که ما هم اکنون شاهد اجرای آن توسط باراک اوباما رئیس جمهور هستیم . »‌
جب بوش فرماندار سابق فلوریدا برادر جرج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق آمریکا که انتظار می رود وی نیز برای تصدی ریاست جمهوری در کاخ سفید تلاش کند نیز در پیامی اعلام کرد ‌ ما باید عملکردی بهتر از سیاست خارجی کلینتون - اوباما داشته باشیم ؛ سیاستی که به مناسبات ما با متحدانمان لطمه زده است و دشمنان ما را جسور کرده است. وی از مردم خواست تا در این مبارزه به جمهوریخواهان بپیوندند.
راند پل سناتور جمهوریخواه از کنتاکی که وی نیز از هفته گذشته تبلیغات خود را برای شرکت در انتخابات سال 2016 آغاز کرده بود،‌نخستین تبلیغات ویدیویی ضد کلینتون خود را آغاز کرد.
تد کروز سناتور تگزاس که وی نیز درصدد اعلام نامزدی است با انتشار ویدیویی هشدار داد انتخاب کلینتون به مثابه امکان تداومدوره ریاست جمهوری باراک اوباما برای سومین دوره متوالی است . وی سوابق سیاست خارجی کلینتون را محکوم کرد. کروز گفت : «‌ در دوران تصدی کلینتون بر وزارت خارجه ما شاهد ظهور و قدرت گرفتن روسیه ، ایران و گروه تروریستی داعش بوده ایم ،‌ ما می دانیم که دولت کلینتون نیز هیچ فرقی با دولت اوباما نخواهد داشت و طرح هایی مانند طرح مراقبت های بهداشتی (‌اوباما کر) ‌، موضوعاتی مانند عفو و تداوم حملات به حقوق مبتنی بر قانون اساسی همچنان ادامه خواهد یافت.

52261

کد N788832

وبگردی