آفتاب

پ.ک.ک از آلمان عذرخواهی کرد

پ.ک.ک از آلمان عذرخواهی کرد

یکی از رهبران ارشد حزب "کارگران کردستان ترکیه" (پ.ک.ک) به خاطر اقدامات خشونت آمیز این سازمان در آلمان در جریان دهه 1990 میلادی از برلین عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، جمیل باییک، یکی از رهبران "اتحادیه جوامع کرد" که پ.ک.ک جزئی از آن است در جریان مصاحبه با خبرگزاری‌های آلمان گفت: از طرف پ.ک.ک و از طرف جنبشمان می‌خواهم از ملت‌ آلمان عذرخواهی کنم این اتفاق‌ها دیگر رخ نخواهند داد.

وی در اظهاراتی که نشانه‌هایی از صلح در سه دهه درگیری‌ میان شبه نظامیان مسلح پ ک ک و ارتش ترکیه محسوب می‌شود، افزود: ما حتی دیگر نمی‌خواهیم با ترکیه نیز بجنگیم. دیگر این درگیری‌ها کافی است نه ما و نه ترکیه از طریق جنگ به اهدافمان نرسیده‌ایم.

پ.ک.ک در دهه 1990 میلادی راهپیمایی خشونت آمیزی را در آلمان برگزار کرد که در جریان آن اعضای این سازمان با هدف حلب توجه نسبت به خواسته‌هایشان خودسوزی کرده و بزرگراه‌ها را مسدود کردند.

پ.ک.ک به خاطر درگیری‌ مسلحانه‌اش با ترکیه، در آلمان و اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی تلقی می‌شوند.

رسانه‌های آلمان اعلام کردند، پ ک ک در حال حاضر به دنبال ایجاد یک کشور مجزا نیست بلکه برای رسیدن به یک راه حل سیاسی تقلا می‌کند.

این رسانه‌ها افزودند، این مصاحبه در یک مکان سری در رشته‌ کوه‌های قندیل واقع در شمال عراق انجام شده؛ جایی که پ ک ک در حال مبارزه با تروریست های داعش است.

انتهای پیام

کد N786350

وبگردی