آفتاب

خطیب نماز جمعه: رهبری برای چندمین بار تیم مذاکره کننده را تائید کردند وفرمودند به آن‌ها اعتماد دارند

خطیب نماز جمعه: رهبری برای چندمین بار تیم مذاکره کننده را تائید کردند وفرمودند به آن‌ها اعتماد دارند

ایسنا نوشت:

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر این‌که «مذاکرات و توافقات احتمالی هسته‌ای فراقوه‌ای و مسئله نظام است» گفت: تحلیلگران داخلی باید به گفتار خودمانی‌ها اعتماد کنند.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، همه را به تقوای الهی سفارش کرد و با اشاره به ولادت امام خمینی (ره) یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت و گفت: حاکمیت، استقلال و عزت این کشور و بیداری اسلامی در جهان مدیون امام (ره) است.

او همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی توسط مقام معظم رهبری گفت: این نامگذاری‌ها حاصل کار کارشناسی عمیق و گسترده است، به خصوص با شرح و توضیحی که مقام معظم رهبری در روز اول سال در آستان مقدس امام رضا (ع) داشتند و من این را گفتم که به رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی عرض کنم این بیانات، بیاناتی راهبردی است و نباید دست کم گرفته شوند.

خاتمی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: موضع نظام به صورت بسیار شفاف توسط رهبری بیان شد، رهبری فرمودند که نه من موضع موافق و نه موضع مخالف دارم، چراکه هنوز چیزی اتفاق نیفتاده و مسئولان نیز خود گفته‌اند که چرک‌نویسی بیشتر تهیه نشده است. بر این اساس چیزی که نه به بار است و نه به دار، تبریک و تهنیت هم ندارد. برخی ذوق زدگی‌ها چه بسا می‌تواند به زیان خود مذاکره کنندگان باشد و سبب سوء استفاده دشمنان خواهد شد.

او یادآور شد:‌ رهبری همچنین برای چندمین بار تیم مذاکره کننده را تائید کردند و فرمودند که به آن‌ها اعتماد دارند، ما هم همین اعتقاد را داریم و باید بگوییم تحلیل‌گران ما باید به گفتار خودمانی‌ها اعتماد کنند و اینکه حرف‌های خودمانی‌ها و فرزندان این ملت را نپذیرند و حرف‌های آمریکایی‌ها و سخنگوی کذا را محور قرار دهند کار نادرستی است.

 

این خبر تکمیل می شود....

 

45231

 

کد N785744

وبگردی