آفتاب
امام جمعه موقت کرمان:

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به دغدغه‌های مردم توجه کند

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به دغدغه‌های مردم توجه کند

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به تفاهم سیاسی لوزان سوییس، از مذاکرات انجام شده حمایت کرد.

حجت‌الاسلام مهدی عربپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، درباره بیانیه هسته‌ای لوزان سوییس اظهار کرد: با توجه به بیانیه مطبوعاتی لوزان، به جهاتی، روند کار مثبت است اما قضاوت باید بعد از توافق نهایی باشد که چه مواردی مورد امضاء قرار خواهد گرفت.

وی افزود: تبیین مواضع، صحبت کردن و اینکه انرژی هسته‌ای ما صلح‌آمیز است، نظر مقام معظم رهبری بوده، اما طرف مقابل به ویژه سیاستمداران آمریکا تاکنون نشان داده‌اند قابل اعتماد نیستند. ما ضمن حمایت از مذاکرات انجام شده، انتطار داریم تا زمان توافق نهایی، ملت منتظر بمانند. جای خوشحالی است اما جای جشن و پایکوبی نیست.

عربپور بیان کرد: تیم مذاکره‌کننده نباید دغدغه‌های مردم را نسبت به آنچه که وعده داده می‌شود، نادیده بگیرد. آنها باید حق مردم را مورد توجه قرار داده و دشمن و دسیسه‌های آن را نیز به خوبی بشناسند. اگر وضعیت به این شکل پیش برود و تیم ما با هوشیاری حرکت کند و با مشورت و رهنمودهای مقام معظم رهبری کار کنند، قطعا موفق خواهیم بود.

وی درباره تحقق سیاست "برد – برد" در مذاکرات نیز اظهار کرد: در حرف و نوشته فرق وجود دارد. طبق آنچه گفته می‌شود، مذاکرات "برد– برد" بوده اما اینکه آمریکایی‌ها پای آن می‌مانند در آینده معلوم می‌شود.

عربپور در ادامه درباره نامگذاری سال 94 به سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" تصریح کرد: شکی نیست نامگذاری سال‌ها که از سوی مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد، هم براساس ضرورت‌های جامعه و هم بر اساس نظر کارشناسانه است. در شرایطی که اندک سوء تفاهم‌هایی بین مردم و دولت وجود دارد، این شعار بسیار کارساز است و به ویژه دولت باید تلاش کند که این شعار با اعتمادسازی تحقق پیدا کند. دولت باید مواظب رفتار خود باشد تا اطلاعات و خبرهایی که به مردم اعلام می‌کند، باعث سوءظن ملت نشده و نقدهای ملت را دلسوزانه بداند و بپذیرد.

وی خاطرنشان کرد: هر چه بیشتر در فضای همدلی پیش برویم، باعث استحکام نظام می‌شود و لازمه این امر، درک متقابل دولت و ملت و توجه به نظرات مردم در مسائلی است که مطرح است زیرا تحقق این مساله حرکت به سوی اعتماد مردم نسبت به خدمتگزاران‌شان در دولت است.

انتهای پیام

کد N784880

وبگردی