آفتاب

شلیک سرباز افغان به روی نظامیان آمریکایی در شهر جلال‌آباد

شلیک سرباز افغان به روی نظامیان آمریکایی در شهر جلال‌آباد

یک مقام افغان و همچنین یک شاهد عینی اظهار کردند، امروز (چهارشنبه) یک سرباز افغان به روی سربازان آمریکایی در شهر جلال‌آباد آتش گشوده و چند تن از آنها را زخمی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به دنبال اقدام این سرباز افغان، نیروهای آمریکایی وی را کشتند.

به گفته ژنرال فاضل احمد شیرزاد، رییس پلیس استان ننگرهار افغانستان، این حادثه در پی برگزاری نشستی میان رهبران استانی و یک دیپلمات سفارت آمریکا در مقر والی این استان در شهر جلال‌آباد رخ داد.

این دومین حمله از جانب نیروهای خودی به سربازان آمریکایی در افغانستان در سال جاری میلادی است. در تاریخ 29 ژانویه نیز یک سرباز افغان سه مقاطعه‌کار آمریکایی را کشته و خود نیز در این حادثه کشته شد. شیرزاد تاکید کرد، این حادثه کمی پس از آنکه دیپلمات سفارت آمریکا مقر والی ننگارهار را با یک هلی‌کوپتر ترک کرد رخ داد.

شیرزاد به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: بلافاصله پس از آنکه مقام آمریکایی محل را ترک کرد، یک سرباز ارتش افغانستان به روی سربازان آمریکایی حاضر در این مجتمع آتش گشود. سربازان آمریکایی به آتش وی پاسخ داده و این سرباز افغان را که عبدالعظیم نام داشته و اهل استان لقمان بوده کشتند.

هنوز انگیزه این حمله مشخص نشده است. همچنین یک شاهد عینی نیز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت، چهار سرباز آمریکایی در این حمله زخمی شدند و در یک کلینیک پایگاه آمریکا در شهر جلال‌آباد تحت معالجه قرار گرفتند. این شاهد عینی که مترجم افغان سربازان آمریکایی بوده گفت، در این حادثه هیچ سرباز آمریکایی کشته نشد.

وی که نام خود را فاش نساخت، تاکید کرد: تنها سرباز ارتش افغانستان در این حادثه کشته شد.

همچنین پیشتر یک مقام افغان گفت، در کمینی که اواخر روز سه‌شنبه پلیس افغانستان را در استان کُنر در شرق این کشور هدف قرار داد، دو تن کشته و سه تن زخمی شدند. به گفته فرید دخان، سخنگوی پلیس استان کُنر این حمله که در منطقه نارنگ رخ داد، یک خودروی پلیس را هدف قرار داد اما این خودرو بدون آسیب دیدن از محل گریخت و کشته‌های این حادثه دو غیر نظامی بوده‌اند.

انتهای پیام

کد N784527

وبگردی