آفتاب
یک فرمانده ارشد آمریکایی:

کره شمالی توان حمله هسته‌ای به‌ آمریکا را دارد

کره شمالی توان حمله هسته‌ای به‌ آمریکا را دارد

مقامات ارشد نظامی آمریکا معتقدند کره شمالی هم اکنون توان هدف قرار دادن آمریکا را با موشک هسته‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای آمریکا، ویلیام گورتنی، فرمانده نیروهای دریایی آمریکا در شبه جزیه کره، اظهار کرد: ارزیابی انجام شده نشان می‌دهد که کره شمالی قادر است یک سلاح هسته‌ای را بر روی موشک (KN-08) قرار داده و خاک آمریکا را هدف قرار دهند.

او تصریح کرد: ما متوجه شده‌ایم که هم اکنون کره شمالی توان انجام این اقدام را دارند و ما با آن مقابله خواهیم کرد.

گورتنی با محتاطانه خواندن تصمیم آمریکا در مورد این ارزیابی از دیگر مقامات آمریکا خواست تا خطر موشک (KN-08) که تنها در رزمایش‌های نظامی پیونگ یانگ دیده شده است را جدی‌تر بدانند.

او ادامه داد: ماهیت این موشک که دارای تحرک و سرعت بالایی است توانایی آمریکا را در تشخیص زمان و مسیر حرکت این موشک کاهش می‌دهد.

اگرچه گورتنی تأکید کرد که او مطمئن است سامانه دفاعی موشکی آمریکا توان محافظت از خاک آمریکا در مقابل تهدیدهای کره شمالی را دارد این نخستین باری نیست که یکی از مقامات ارشد نظامی آمریکا در مورد خطرات هسته‌ای کره شمالی علیه آمریکا هشدار می‌دهد.

در فوریه گذشته نیز جیمز کلپر، رئیس اطلاعات ملی آمریکا در نامه‌ای به کمیسیون تسلیحات کنگره در مورد این‌که پیونگ یانگ گام‌های ابتدایی را برای قرار دادن کلاهک هسته‌ای بر روی موشک (KN-08) برداشته است،‌ هشدار داد.

همچنین ژنرال کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده نیروهای ارتش آمریکا در کره جنوبی نیز در این‌باره هشدار داد: معتقدم هم اکنون پیونگ یانگ توانایی شبیه‌سازی تجهیزات هسته‌ای و قرار دادن آن بر روی موشک‌ها و انتقال آن چیزی را که ادعا می کنند دارد.

انتهای پیام

کد N784402

وبگردی