آفتاب
نقوی حسینی خبر داد:

حادثه اخیر فرودگاه جده در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می‎‌شود

حادثه اخیر فرودگاه جده در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می‎‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از بررسی حادثه اخیر فرودگاه جده و بی حرمتی به دو زائر ایرانی، با حضور مسئولان وزارت خارجه و حج و زیارت در جلسه آینده این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز، کمیسیون نگرانی جدی خود را از افزایش نا امنی و بی‌حرمتی به زائران خانه خدا و مدینه منوره و ناتوانی و سوء مدیریت حکومت عربستان سعودی در تامین امنیت زائران اعلام کرد و از وزارت امور خارجه خواست که همه تلاش خود را برای اشد مجازات مامورانی که به دو نوجوان کشورمان بی حرمتی کرده اند، به کار گیرد.

وی افزود: قرار شد مسئولین وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت در جلسه بعدی کمیسیون دعوت شوند تا اقدامات و رفتارهای اهانت آمیز و بی حرمتی به زائران مکه مکرمه و مدینه منوره از سوی ماموران و مسئولین حکومت آل سعودی مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: مسئولین وزارت خارجه جهت بررسی وضعیت یمن نیز در جلسه آینده میهمان کمیسیون خواهند بود تا آخرین تحولات یمن و خسارات و آثار تهاجم نظامی عربستان به این کشور مورد بررسی قرار گیرد.

نقوی حسینی اظهار داشت: در این جلسه همچنین «لایحه موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی بین جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا و پروتکل اصلاحی آن» مطرح شد و با حذف جمله «در صورت بروز اختلاف در تغییر متون، متن انگلیسی ملاک می باشد» از آخر ماده ۱۶ لایحه، به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در این جلسه «لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سوسیالیستی ویتنام به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیاتهای بر درآمد» مطرح شد و مقرر شد، در هفته آینده مجددا بررسی شود و در ادامه نیز طرح «اصلاح ماده (۹۸۰) قانون مدنی جهت تسهیل اعطای تابعیت به رزمندگان، ایثارگران و نخبگان غیرایرانی» مطرح شد و قرار شد پیشنهادات در جلسه بعدی مورد بررسی قرارگرفته و تصمیم گیری شود.

 

کد N783299

وبگردی