آفتاب
سخنگوی هیات رییسه مجلس:

فضای کلی مجلس با هیات مذاکره‌کننده هم‌راستاست

فضای کلی مجلس با هیات مذاکره‌کننده هم‌راستاست

سخنگوی هیات رییسه مجلس به تشریح گزارشی از مسائل مطرح شده در جلسه غیرعلنی مجلس در خصوص تداوم فعالیت‌های هسته‌ای در سایت نطنز و فردو، توسعه بخش فناوری در تاسیسات غنی‌سازی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی پرداخت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهروز نعمتی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از طرف دولت در حال انجام است بر اساس سخنان وزیر امور خارجه در صورت صلاحدید تصویب این پروتکل در مجلس انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت در شرایط حاضر اختیار دارد پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه اجرا کند، گفت: جلسه غیرعلنی مجلس در فضای کاملا آرام برگزار شد هر چند که برخی از نمایندگان به دلیل نگرانی‌هایی که از سر دلسوزی دارند به صورت تک صدایی اظهارات منتقدانه‌ای داشتند اما در مجموع در جلسه غیرعلنی امروز تنش آنچنانی وجود نداشت.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه در صورت نیاز پروتکل الحاقی در مجلس به تصویب خواهد رسید، گفت: دکتر ظریف در جلسه غیرعلنی امروز صبح مجلس، تاکید کرد که اگر نیاز شد که پروتکل الحاقی در مجلس به تصویب برسد حتما رای مجلس را خواهیم گرفت اما فعلا ظاهرا به این کار نیازی نیست.

وی ادامه داد: بازدیدها از تاسیسات هسته‌ای کشور در قالب پروتکل الحاقی انجام خواهد شد نه فراتر از آن.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه لوزان گفت: دغدغه نمایندگان اجرای دقیق تفاهمات انجام شده در سوئیس از جمله ادامه انجام غنی‌سازی در خاک جمهوری اسلامی ایران، چرخش سانتریفیوژها، ادامه یافتن فعالیت آب سنگین اراک و توسعه یافتن بخش تحقیقات و توسعه در تاسیسات هسته‌ای کشور بود و توضیحات وزیر امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی به این دغدغه‌ها پاسخ گفت. این جلسه به دلیل وجود برخی دغدغه‌هایی که وجود داشت تشکیل شد و بحمدالله فضای کلی مجلس با هیات مذاکره‌کننده هم‌راستاست و البته تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای سیاست‌های نظام را در مذاکرات دنبال می‌کند.

انتهای پیام

کد N782558

وبگردی