آفتاب

پوروشنکو دیگر مخالف همه‌پرسی اعطای اختیارات بیشتر به شرق اوکراین نیست

پوروشنکو دیگر مخالف همه‌پرسی اعطای اختیارات بیشتر به شرق اوکراین نیست

رئیس‌جمهوری اوکراین امروز (دوشنبه) به طور علنی با عقب نشینی از موضع پیشین دولت خود اعتراض به برگزاری همه پرسی به منظور اعطای اختیارات بیشتر به مناطق درگیر در شرق این کشور را پس گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین تا چندی پیش با تقاضای معترضان مناطق شرقی این کشور به منظور برگزاری همه پرسی برای اعطای خودمختاری بیشتر به مناطق آنها مخالف می‌کرد اما در نشستی که وی امروز با کمیسیون پارلمانی مربوط به اصلاح قانون اساسی این کشور داشت اعلام کرد: اگر این کمیسیون تصمیم بگیرد که چنین همه پرسی ضروری است در مقابل این همه پرسی مقاومت نخواهم کرد.

پوروشنکو گفت: من در صورتی که شما به عنوان اعضای این کمیسیون تصمیم بگیرید که برگزاری همه پرسی به منظور اعطای خودمختاری لازم است حاضر به برگزاری آن خواهم بود.

این در حالی است که شورشیان جدایی طلب شرق اوکراین گفته‌اند که دیگر خواهان خودمختاری نیستند بلکه می‌خواهند یک ایالت مستقل باشند.

پوروشنکو روز دوشنبه تاکید کرد که با ایده فدرالیزه کردن اوکراین مخالف است در حالی که روسیه از این مساله حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد که حامی تمرکززدایی قدرت در اوکراین به نفع مناطق شرقی است اما در این فرآیند تصمیم گیری در زمینه سیاست‌های امنیتی دفاعی و خارجی توسط دولت مرکزی صورت خواهد گرفت.

پوروشنکو همچنین افزود که همچنان از اینکه زبان روسی دومین زبان رسمی اوکراین شود حمایت نمی‌کند و همه باید به یاد داشته باشند که زبان اوکراینی تنها زبان رسمی کشور ما خواهد بود.

انتهای پیام

کد N782009

وبگردی