آفتاب

روسیه به تاجیکستان در مبارزه با داعش کمک نظامی می‌کند

روسیه به تاجیکستان در مبارزه با داعش کمک نظامی می‌کند

یکی از روزنامه‌های اقتصادی روسیه گزارش داد، مسکو آماده است برای تاجیکستان که در حال حاضر از سوی گروه تروریستی داعش مورد تهدید قرار گرفته، تسلیحات و تجهیزات نظامی به ارزش 2 / 1 میلیارد دلار فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه کومرسانت به نقل از منابع ناشناس در ستاد ارتش روسیه نوشت، میزان کمک نظامی برنامه‌ریزی شده مسکو به تاجیکستان می‌تواند ظرف چند سال آتی به 70 میلیارد روبل (2 / 1 میلیارد دلار) برسد.

این منابع افزودند، این سلاح‌ها و تجهیزات شامل تسلیحات و مهمات شخصی، سیستم‌های ارتباطی، هواپیماها، سیستم‌های توپخانه‌ای و موشک‌ هستند. بخش اعظم این کمک سخت افزارهای دست دوم نیروهای روسیه هستند.

این کمک بخشی از یک برنامه بزرگ بروزرسانی ارتش تاجیکستان است که در سال 2014 میلادی میان مسکو و دوشنبه امضا شد. هدف اصلی تقویت و حمایت از مرز میان تاجیکستان و افغانستان است. این وظیفه به ویژه پس از خروج نیروهای ائتلاف از افغانستان و افزایش تهدید گروه ترورسیتی داعش به امری حیاتی تبدیل شده است.

آناتولی آنتونف، معاون وزیر دفاع روسیه اوایل مارس سال جاری میلادی به خبرنگاران گفت: جاسوسان روسیه به اطلاعاتی درباره افزایش فعالیت‌ گروه‌های داعش در نزدیکی مرزهای جنوبی فدراسیون روسیه و به ویژه در نزدیکی مرز افغانستان- تاجیکستان دست یافته‌اند. روسیه برای مقابله با این تهدید پایگاه‌های نظامی‌اش در تاجیکستان و قرقیزستان را تقویت کرده است.

نیکولای پاتروشف، رئیس شورای امنیت روسیه نیز در مصاحبه‌ای گفت: روسیه قصد دارد اقدامات بیشتری را در مبارزه با داعش با شرکایش در سازمان‌ همکاری‌های شانگهای انجام دهد.

وی افزود: روسیه همچنین خواستار همکاری با آمریکا در مبارزه با داعش است.

روسیه درحال حاضر پایگاه نظامی خود متشکل از 7000 پرسنل را در نزدیکی پایتخت تاجیکستان حفظ کرده است.

انتهای پیام

کد N781750

وبگردی