آفتاب

عراق کنفرانس بین‌المللی حمایت از آوارگان برگزار می‌کند

عراق کنفرانس بین‌المللی حمایت از آوارگان برگزار می‌کند

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری عراق یکشنبه شب اعلام کرد که نشست سران سه قوه این کشور با موافقت برای برگزاری کنفرانسی بین‌المللی در راستای حمایت از آوارگان عراقی پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، خالد شوانی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری عراق خاطرنشان کرد: در نشست سران سه قوه (رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق) که یکشنبه شب برگزار شد فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق طرح خود را برای برگزاری کنفرانسی بین‌المللی در جهت حمایت مادی ومعنوی عراق در خصوص پرونده آوارگان و بازگرداندن آنها به مناطقشان مطرح کرد که این طرح موافقت تمامی حضار در این نشست را به دست آورد.

شوانی افزود: پیش از این نیز فواد معصوم در نشست سران عرب این طرح را مطرح و با امیر کویت گفت‌وگو کرد. این طرح پس از آن ارائه شد که فواد معصوم از استان‌هایی که آوارگان بسیاری در آن‌ها حضور دارند بازدید و از شرایط و مشکلات آن‌ها اطلاع کسب کرد.

در همین حال حیدر العبادی، نخست وزیر عراق خواهان بررسی دقیق اسامی آوارگان و تدوین قوانین و ضوابطی شد که مانع هرگونه دستکاری یا فساد در این پرونده شود.

العبادی افزود: دولت به پرونده آوارگان بسیار اهمیت می‌دهد و ما در این زمینه تلاش می‌کنیم و به وزارتخانه‌ها دستور داده‌ایم تا خدمات ضروری را برای مناطق آزاد شده فراهم کنند.

انتهای پیام

کد N781245

وبگردی