آفتاب

هروی: هیچ کس حق ندارد به بهانه نگرانی، خوشحالی مردم را به دغدغه تبدیل کند

هروی: هیچ کس حق ندارد به بهانه نگرانی، خوشحالی مردم را به دغدغه تبدیل کند

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در نخستین نطق نمایندگان در سال 94 ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای، تأکید کرد: هیچ کس حق ندارد به بهانه نگرانی خوشحالی مردم را به دغدغه تبدیل کند؛ مگر رژیم صهیونیستی.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جواد هروی در نطق خود با اشاره به نام‌گذاری سال 94 با عنوان "ملت و دولت، همدلی و همزبانی"، ابراز امیدواری کرد این نام‌گذاری دم مسیحایی بر کالبد خفته‌دلان کژ‌اندیش اختلاف افکن باشد.

این نماینده مجلس درباره روند مذاکرات گفت: شایسته است تا از تلاش‌های هیأت هوشیار مذاکره کننده ایرانی قدردانی نموده و اعلام کنیم که به آنها اعتماد داریم و هیچ نگران عملکرد آنها نبوده و نیستیم. لکن از خدعه و زیاده‌خواهی‌های دولت‌های استکباری نگرانیم. زیرا دولت آمریکا همچنان غیرقابل اطمینان است. اما این دل نگرانی مانع از توقعات بی‌مورد داشتن در این سطح از مذاکرات است.

او ادامه داد: منطق طلبی جمهوری اسلامی ایران بر اقتدار نظامی دول غربی فائق آمد و نرمش قهرمانانه در آستانه حصول به نتیجه است. لیکن نباید هوشیاری خود را از دست بدهیم تا شاهد تکرار قراردادهایی همچون گلستان و ترکمانچای نباشیم. دولت‌های غربی بدانند که امروز شبیه دانستن دولت و نظام به عصر قاجاریه و عصر امتیازدهی‌ها و دکتر ظریف هوشمند به میرزا ابوالحسن خان ایلچی سفیر ساده‌دل دولت قجری اشتباه محض است و باید در آن تجدیدنظر کنند.

هروی تأکید کرد: امروز لجبازی‌های بین‌المللی به مذاکره و توافق مبدل گردیده و این امر کاملاً روشنی است. هیچ کس حق ندارد به بهانه نگرانی خوشحالی مردم را به دغدغه تبدیل کند مگر دولت صهیونیستی. پایان این مذاکرات به روشنی پایان عصر تنش‌زایی و آغاز تنش‌زدایی برای ایران و منطقه خاورمیانه و حتی فضای بین‌المللی خواهد بود. حضور دو وزیر خارجی فعلی و قبلی به معنای همدلی و همدلی در این مذاکرات است و جای تحسین دارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: لازم است اتمام حجت شود کسانی که دیروز در تشدید تحریم‌ها علیه ایران نقش جدی داشتند و افرادی که امروز در توافق به ضرر ملت ایران نقش ایفا نمایند باید محاکمه شوند تا درس عبرتی شود که به خاطر عقاید شخصی نمی‌توان به سهو یا به عمد با سرنوشت یک ملت بازی کرد.

او افزود: توافق نهایی باید دربردارنده حذف کامل تحریم‌ها، سوءظن‌ها و تهدید علیه ایران باشد. روی سخنم با آقای اوباما نیز است که بیایید نشان دهید صداقت در عرصه بین‌الملل هنوز شأن و بها دارد و برای شنیدن آن گوش‌های شنوا دارد. هرچند شما در صفحه 4 کتاب "جسارت امید" خویش در سال 2007 اذعان و پیش‌بینی کرده بودید که در تالار سنای آمریکا گوش شنوایی نیست.

این نماینده مجلس همچنین متذکر شد: امروز که دنیا بر حقانیت تحقیقات صلح‌آمیز هسته‌ای ما صحه گذاشته است زمان تلاش و فعالیت است. ما می‌خواهیم به دنیا اثبات کنیم که ایران نه تنها هیچ شباهتی به کره شمالی ندارد بلکه می‌خواهیم آغازگر عصر طلایی دیگری در تولید علم جهانی باشیم.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق میان دستور خود بر انتظارات جامعه فرهنگیان تأکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری این دهه را دهه عدالت و پیشرفت نامیده‌اند اما متأسفانه در دولت قبلی خیلی قدمی جدی برای مبارزه با فاصله طبقاتی برداشته نشد. امیدوارم در سایه همدلی و همراهی دولت و ملت لکه سیاه اختلاف طبقاتی پاک شود. اگر معلمان گرفتار تبعیض باشند چگونه می‌توانند سرمشق عدالت را به دانش‌آموزان خود تعلیم دهند. برای تجلیل از مقام معلم فقط نباید به 12 اردیبهشت ماه بسنده کنیم.

او از دستگاه قضا نیز برای برخورد با مفاسد اقتصادی تشکر کرد و گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران خون هیچ کس رنگین‌تر از دیگران نیست. همه باید از عدالت دستگاه قضایی در هراس باشند. زمان آن رسیده که با مفسدان اقتصادی در هر جایگاه و مقامی برخورد شود و به حساب و اعمال همه مقامات سیاسی رسیدگی شود.

هروی از عدم اجرای بخش اعظم برنامه چهارساله توسعه ابراز نگرانی کرد و درخواست کرد که این مسأله آسیب‌شناسی شود چرا که با حیات آینده کشور گرده خورده است.

او در پایان تقاضای برقراری حق بیمه برخی از اقشار از جمله خبرنگاران و راهنمایان گردشگری را مطرح و تأکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ قشری نباید فاقد حقوق شهروندی باشد.

انتهای پیام

کد N780294

وبگردی