آفتاب
با تصویب مجلس؛

سازمان جنگل‌ها موظف به احداث نمازخانه در بوستان‌ها شد

سازمان جنگل‌ها موظف به احداث نمازخانه در بوستان‌ها شد

نمایندگان مجلس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و شهرداری‌ها را موظف به احداث نمازخانه در پارک‌های ملی و بوستان‌های شهری کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس در اولین جلسه علنی در سال 94 به ادامه بررسی جزئیات طرح حمایت از مدیریت، احداث، تجهیز و نوسازی مساجد و نمازخانه‌های کشور پرداختند و بر اساس آن ماده 10 را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و شهرداری‌ها موظف‌اند نسبت به احداث و یا اختصاص فضای کافی و مناسب برای مسجد یا نمازخانه در پارک‌های ملی و بوستان‌های شهری اقدام کنند.

نمایندگان در آخرین روزهای سال 93، 9 ماده ابتدایی این طرح را به تصویب رسانده بودند که از جمله مهمترین این مواد ایجاد معاونت امور مساجد کشور و تغییر نام سازمان اوقاف و امور خیریه به سازمان اوقاف، مساجد و امور خیریه بود که این معاونت موظف شد نسبت به تهیه طرح‌های مورد نیاز برای ساخت مساجد و نمازخانه‌های جدید اقدام کند.

همچنین وزارت راه و شهرسازی نسبت به احداث مساجد و نمازخانه‌های بین راهی مکلف به انجام اقدامات لازم گردید و تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به احداث مسجد یا نمازخانه در مجتمع‌های رفاهی، تالارها و رستوران‌ها، غذاخوری و سایر اماکن عمومی شدند.

نمایندگان مجلس در اولین جلسه علنی سال 94 بررسی این طرح را از ماده 10 آغاز کردند.

انتهای پیام

کد N779992

وبگردی