آفتاب

تهدید کره شمالی نسبت به گشایش دفتر سازمان ملل در سئول

تهدید کره شمالی نسبت به گشایش دفتر سازمان ملل در سئول

کره شمالی تهدید کرد اگر کره جنوبی به برنامه‌هایش برای گشایش دفتر سازمان ملل در سئول به منظور نظارت بر سوابق حقوق بشر کره شمالی ادامه دهد واکنش "بی رحمانه‌ای" را انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیته اتحاد مجدد صلح آمیز کره مستقر در کره شمالی که روابط بین دو کره را رسیدگی می‌کند گفت:‌ گشایش این دفتر یک اقدام تحریک‌آمیز غیرقابل بخشش بوده و به هدفی برای حمله تبدیل می‌شود.

سازمان ملل برای اولین بار در مه سال گذشته میلادی به دنبال گزارش یکی از کمیسیون های سازمان ملل در خصوص نقض بی سابقه حقوق بشر در کره شمالی پیشنهاد گشایش این دفتر در سئول را مطرح کرد.

این گزارش مبنایی برای قطعنامه‌ای شد که دسامبر سال گذشته میلادی توسط مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید و از شورای امنیت خواست تا پرونده پیونگ یانگ را به دادگاه بین المللی کیفری ارجاع دهد.

انتظار می رود این دفتر سازمان ملل در شش ماه نخست سال جاری میلادی در سئول افتتاح شود. کمیته اتحاد مجدد صلح آمیز کره در بیانیه‌ای اعلام کرد: به محض اینکه این دفتر با هدف بدنام سازی کره شمالی در کره جنوبی افتتاح شود فورا به هدفی برای تنبیه بی رحمانه تبدیل خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: کره جنوبی با کمک به تحریک افکار بین المللی نسبت به سوابق حقوق بشر پیونگ یانگ مرتکب جنایت فجیعی علیه مردم کره شمالی شده است.

پیونگ یانگ مرتبا گزارش این کمیسیون سازمان ملل را رد کرده و آن را داستانی تخیلی به نوشته آمریکا و متحدانش توصیف می‌کند. این گزارش براساس شهادت صدها پناهنده کره شمالی تهیه شده که درباره آن جزئیات یک شبکه گسترده از کمپ‌های زندان‌های کره شمالی حاوی 120 هزار تن و مواردی از شکنجه ، اعدام و تجاوز را به تفصیل بیان کرده است.

انتهای پیام

کد N777016

وبگردی