آفتاب
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مهمترین موضوع تقنینی در سال 94 موضوع برنامه ششم توسعه است

مهمترین موضوع تقنینی در سال 94 موضوع برنامه ششم توسعه است

ایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مهمترین موضوع تقنینی در سال 94 موضوع برنامه ششم توسعه است که تمامی بخش‌های کشور در این حوزه درگیر خواهند شد و تصمیمات آن تأثیر در عملکرد آن‌ها دارد.

ایرج ندیمی درگفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطر نشان کرد: در سال 93 حرکت تیم مذاکره کننده هسته‌ای و حمایت مجلس از دولت در باب هسته‌ای منطبق بر تأکیدات و نظرات رهبری یکی از عملکردهای شاخص مجلس در سال 93 بود. همچنین در بخش اقتصادی نیز تدوین قوانین توسعه‌ای و لغو قوانین مشکل‌زا در مسیر پیشرفت اقتصادی در سال گذشته نمود فراوانی داشت.

وی افزود: در بخش نظارتی مجلس تلاش کرد و بسیاری از اتفاقات در حوزه‌های اجرا، قضا و مدیریت به واسطه ورود مجلس رخ نداد و امیدواریم همین مسیر در سال 94 نیز ادامه پیدا کند و کشور ما رو به آینده داشته باشد و امیدواریم در راستای اسناد بالادستی با رویکرد جدیدی در سال آینده در بخش‌های مختلف کشور پیش برویم.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس تصریح کرد: در سال 94 موضوع تحقیق و تفحص از شبکه بانکی کشور اعم از خصوصی و دولتی و در حوزه‌های نقدینگی نحوه اعطای تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی و پاسخگویی به نیازهای مردم در بخش اقتصادی آغاز خواهد شد و تحقیق و تفحص از صنعت بیمه نیز که در جریان است نهایی خواهد شد و مردم می‌توانند در سال 94 نمای مطلوبی از عملکرد این دو حوزه مهم اقتصادی داشته باشند.

وی در پایان اظهار داشت: در سال 94 تحقیق و تفحص صنعت چای و گزارشات نهایی آن منتشر خواهد شد. همچنین تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جنگل‌ها و مراتع نیز تعیین تکلیف خواهد شد و تحقیق و تفحص از صنعت خودرو نیز وارد فاز عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام

کد N776632

وبگردی