آفتاب

حمایت صریح داوود اوغلو از اجرای سیستم ریاست‌جمهوری در ترکیه

حمایت صریح داوود اوغلو از اجرای سیستم ریاست‌جمهوری در ترکیه

نخست‌وزیر ترکیه در اظهاراتی بی‌سابقه هم‌جهت با رییس‌جمهور این کشور اعلام کرد: سیستم پارلمانی ترکیه باید به سیستم ریاست‌جمهوی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه طی مصاحبه‌ای برای اولین بار مواضع خود را به صورت روشن نسبت به تلاش‌های رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری این کشور در تغییر سیستم سیاسی این کشور ابراز کرد.

داوود اوغلو در این مصاحبه گفت: سیستم ریاست‌جمهوری برای ترکیه مناسب است.

وی همچنین گزارش‌های مختلف رسانه‌ها درباره اختلاف عقیده او و اردوغان در این باره را رد و تاکید کرد: سیستم سیاسی فعلی در ترکیه نه پارلمانی و نه ریاست‌جمهوری است.

نخست‌وزیر ترکیه ادامه داد: این سیستم سیاسی در نهایت باید به یکی از این دو سیستم تبدیل شود تا در آن صورت بتوان فردی را که قدرت را در دست دارد مسئول دانست.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: در حال حاضر به این دلیل که نیازی برای تبدیل شدن به سیستم ریاست‌جمهوری احساس می‌شود این مسئله مطرح است.

انتخابات پارلمانی هفتم مارس بیش از اینکه یک انتخابات پارلمانی باشد برای حزب حاکم عدالت و توسعه و چشم‌انداز تغییر قانون اساسی در این کشور یک آزمایش محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N776222

وبگردی