آفتاب

تردید عباس درباره جدیت اسرائیل برای آزاد کردن دارایی‌های بلوکه شده فلسطین

تردید عباس درباره جدیت اسرائیل برای آزاد کردن دارایی‌های بلوکه شده فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد تصمیم رژیم صهیونیستی برای آزاد کردن دارایی‌های بلوکه شده تشکیلات ابراز تردید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، پس از آنکه دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد قصد دارد دارایی‌های بلوکه شده تشکیلات خودگردان را بنا بر اصول انسانی و با رعایت منافع این رژیم آزاد کند، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در کنفرانس سران عرب در شرم الشیخ گفت: اسرائیل هنوز این دارایی‌ها را آزاد نکرده است و برای آزادی و تضمین عدم بلوکه دوباره آنها، شروط بسیاری گذاشته است.

عباس در این سخنرانی افزود: مقامات اسرائیل این دارایی‌ها را به نام ما جمع می‌کنند و از ما سه درصد مالیات می‌گیرند و اگر بخواهند درآمدهای حاصل از این مالیات‌ها را به ما نپردازند، برای آنان تفاوتی ندارد.

ایهاب بسیسو، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد: هنوز هیچ پیامی دال بر تحویل این دارایی‌ها دریافت نکرده‌ایم اما تشکیلات به تماس‌های خود با طرف‌های مختلف بین‌المللی ادامه می‌دهد تا اسرائیل را به آزاد کردن این دارایی‌ها مجبور کند.

جف راتکه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اظهار داشت: آمریکا از تصمیم اسرائیل برای آزاد کردن دارایی‌های تشکیلات فلسطین استقبال می‌کند.

رژیم صهیونیستی در واکنش به درخواست عضویت تشکیلات خودگردان در دادگاه کیفری بین‌المللی از ژانویه گذشته درآمدهای مالیاتی و عوارض گمرکی که به نمایندگی از دولت دریافت کرده بود را بلوکه کرد.

از آن تاریخ رژیم صهیونیستی بیش از نیم میلیارد دلار را بلوکه کرد و این مساله تشکیلات را به کاهش 40 درصدی حقوق کارمندان خود و استفاده از بودجه اضطراری به دلیل بحران اقتصادی پیش‌ آمده، مجبور کرد.

رژیم صهیونیستی این دارایی‌ها را تنها چند روز پیش از اعلام رسمی عضویت فلسطین در دادگاه کیفری بین‌المللی در پیش گرفت. انتظار می‌رود فلسطین چهارشنبه این هفته به عضویت رسمی این دادگاه درآید و به این ترتیب می‌تواند مقامات این رژیم را در مقابل این دادگاه محاکمه کند.

تشکیلات خودگردان قصد دارد رژیم صهیونیستی را به جرم ارتکاب جنایات جنگی علیه ساکنان غزه در تابستان گذشته به پای میز محاکمه ببرد.

انتهای پیام

کد N776081

وبگردی