آفتاب
با کمک بالگرد هلال احمر؛

جهادگران بسیجی از سیل دزفول نجات یافتند

جهادگران بسیجی از سیل دزفول نجات یافتند

مسئول اردوی جهادی «منتظران خورشید»، با اشاره به شرایط نامساعد جوی در دزفول گفت: جهادگران بسیجی، با کمک بالگرد از سیل اخیر دزفول نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی بهشتیان اظهار داشت: گروه جهادی «منتظران خورشید» در منطقه کوهستانی و صعب‌العبور و دورافتاده «احمد فداله» دزفول از ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ تا پنجم فروردین سال جاری به مردم محروم این منطقه خدمت‌رسانی کرده‌اند.

وی ضمن تشریح اقدامات جهادگران افزود: ۷۰ تن از رزمندگان عضو این گروه در عرصه‌های مختلف عمرانی، بهداشتی، کشاورزی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و هنر در بخش فدال عمران فعالیت کردند.

مسئول اردوی جهادی منتظران خورشید، با بیان اینکه این منطقه وسیع که هزاران نفر ساکن آن هستند دارای محرومیت‌هایی است، تصریح کرد: متأسفانه مردم این سرزمین از امکانات اولیه زندگی از قبیل آب، برق، راه، امکانات بهداشتی، آموزشی مناسب و حتی سرویس بهداشتی و حمام محروم هستند.

بهشتیان به برودت ناگهانی هوا و وضعیت نامناسب جوی اشاره کرد و اظهار داشت: پس از عزیمت جهادگران و استقرار در روستاها، باران شدید همراه با تگرگ پی در پی موجب سیل در دره‌ها شد که متأسفانه سیلاب خودروی حامل تجهیزات اردوی جهادی را با خود بُرد.

وی به عدم آنتن‌دهی گوشی‌های تلفن همراه و نبود تلفن ثابت در این منطقه محروم اشاره کرد و گفت: متأسفانه این حادثه ناگوار موجب قطع راه ارتباطی با شهر شد و نهایتا نان، آذوقه، نفت و بنزین اردو تمام شد و سخت‌ترین شرایط غیرقابل پیش‌بینی پیش روی ما قرار گرفت.

مسئول اردوی جهادی منتظران خورشید، همچنین به پیگیری از طریق مبادی مختلف برای حل این مشکل اشاره کرد و افزود: با همکاری سپاه استان خوزستان و مشارکت هلال احمر و اعزام بالگرد به منطقه در دو پرواز، تیم پزشکی و خواهران از این طریق نجات یافتند.

بهشتیان با اشاره به ایثارگری وصف‌ناپذیر جهادگران خواهر و اصرار آنها بر عدم ترک منطقه خاطرنشان کرد: با وجود سیل و باران‌های شدید، جهادگران هیچ یک از فعالیت‌های خود را متوقف نکردند و سنگر خدمت‌رسانی را مانند هشت سال دفاع مقدس با قوت‌تر از قبل حفظ کردند. 

 

کد N775710

وبگردی