آفتاب

جان آلن: همچنان خواهان کناره‌گیری بشار اسد هستیم

جان آلن: همچنان خواهان کناره‌گیری بشار اسد هستیم

هماهنگ کننده امور ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه گروه تروریستی داعش به مقامات ترکیه اعلام کرد: آمریکا همچنان خواهان راه حل سیاسی از طریق مذاکره برای سوریه برای کناره گیری اسد از قدرت است و موضع خود را درباره رئیس جمهوری سوریه تغییر نداده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا چند روز پیش گفت: واشنگتن باید با بشار اسد وارد مذاکره شود هرچند که وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که منظور او مشخصا بشار اسد نبوده است.

در بیانیه سفارت آمریکا در آنکارا که پس از دیدار جان آلن، هماهنگ کننده ائتلاف ضد داعش با چند تن از مقامات ترکیه در آنکارا صدر شد، آمده است: ژنرال آلن اعلام کرد که موضع آمریکا درباره بشار اسد تغییر نکرده است.

در این بیانیه آمده است: آمریکا معتقد است که بشار اسد مشروعیت خود برای حکومت در سوریه را از دست داده است. شرایط سوریه تحت حکومت اسد موجب ظهور گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی شده است و ما همچنان در جست‌وجوی یک راه حل سیاسی از طریق مذاکره برای جنگ در سوریه به نحوی که در پایان بشار اسد از قدرت کنار برود ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

کد N771915

وبگردی