آفتاب
لاریجانی در صحن علنی عنوان کرد:

تکرار ۴۰ باره آبروریزی کنگره امریکا /انتقاد از حمله به مطهری

تکرار ۴۰ باره آبروریزی کنگره امریکا /انتقاد از حمله به مطهری

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کنگره آمریکا حدود ۴۰ بار آبروی خود را برای شنیدن حرف های پوچ و بی محتوای نتانیاهو ریخت.

به گزارش خبرنگار مهر در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی با اشاره به مراسم مفتضح کنگره آمریکا برای اجرای شو تبلیغاتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: کنگره آمریکا حدود ۴۰ بار آبروی خود را برای شنیدن حرف های پوچ و بی محتوای او ریخت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما چون این سخنان در صحنه بین المللی با اعتنا مواجه نگردید و مورد تمسخر واقع شد در اقدام نسنجیده دیگر تعدادی از سناتورهای آمریکا طی نامه ای ادعا کردند که از نظر نظامات بین المللی حیثیت و جایگاه حقوقی این کشور ضربه شدیدی وارد نمود و نشان داد حمایت های مالی صهیونیستی چگونه عارضه سبک سری سیاسی ایجاد نموده است.

لاریجانی تاکید کرد: این گروه با دست خود بی اعتمادی به آمریکا را برای همگان معنا کرد و برای همه دولت ها در سطح جهان این سوال را ایجاد نمودند که در روابط دیپلماتیک با کشور آمریکا یا مذاکره با این دولت در واقع با چه دولتی مذاکره می کنند؛ با دولتی که به غلط مدعی مدیریت جهانی است و تصور می کند از اقتدار کافی برخوردار است یا با هیچ.

لاریجانی باب اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: رهبر انقلاب به درستی در این باره از واژه سقوط سیاسی استفاده نموده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته این اقدام سنا برای مذاکره کنندگان کشور ما توجه بیشتری ایجاد کند که در هرگونه توافقی با ۵+۱ برای چنین اقدامات ارتجاعی راه گریز را ببندند و با در نظر گرفتن شرایطی این گونه اقدامات خودآمیز را پرهزینه نمایند.

وی ادامه داد: به هر تقدیر پاسخ عمل ناپسند تعدادی از اعضای سنا صرفا اعلام موضع سیاسی نیست بلکه تدبیر هوشمندانه در توافقات جهت خنثی نمودن این کار و یا پرهزینه کردن آن باید در آینده مورد توجه باشد.

لاریجانی اظهار داشت: ۵+۱ نیز توجه داشته باشد مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی هرگونه نظارت فزون تر از ان پی تی صرفا با لغو تحریم ها ممکن می گردد.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از دوستان مذاکره کننده امیدوار است با توجه به تجربیات گذشته و بساط جدید بی اعتمادی که آمریکایی ها طرح نموده اند با دقت عمل کافی گام های جدید را بردارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه سخنان خود از حمله به مطهری در شیراز انتقاد کرد.

ادامه دارد....

 

 

 

 

 

 

کد N768466

وبگردی