آفتاب

کامرون: انگلیس در مانورهای امسال ناتو نقش پررنگ‌تری ایفا می‌کند

کامرون: انگلیس در مانورهای امسال ناتو نقش پررنگ‌تری ایفا می‌کند

نخست وزیر انگلیس در دیدار با دبیرکل ناتو گفت، لندن در مانورهای سال 2015 میلادی ناتو از جمله مانورهای کشورهای حوزه بالتیک نقش پررنگ‌تر و قوی‌تری را ایفا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای گفت: کامرون برنامه‌های جدیدی را برای لندن تنظیم کرده تا نقش پررنگ‌تری را در مانورهای نظامی سال جاری میلادی ناتو ایفا کند.

این برنامه‌ها شامل حضور نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در حوزه عملیاتی ناتو در آوریل سال جاری میلادی، اعزام 850 نیرو به مانور "آرکاده فیوژن" در کشورهای حوزه بالتیک تا پایان سال جاری میلادی و مشارکت در توسعه "نیروی خط مقدم" جدید ناتو است.

این رهبران همچنین درباره تعهدات شکل گرفته در جریان نشست سال گذشته میلادی ناتو در ولز شامل تشکیل "نیروی خط مقدم" و شش مقر فرماندهی در کشورهای حوزه بالتیک مذاکره کردند. کامرون و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کردند، در این زمینه پیشرفت‌هایی صورت گرفته است.

اعضای ناتو در سپتامبر سال 2014 میلادی با ایجاد "نیروی خط مقدم" با هدف اعزام سریع نیرو به منطقه بالتیک ظرف چند روز یا چند ساعت در صورت لزوم به منظور حفاظت از کشورهای عضو این ائتلاف موافقت کردند.

انتهای پیام

کد N767920

وبگردی