آفتاب

هشدار اتحادیه اروپا و آلمان درباره خروج یونان از حوزه یورو

هشدار اتحادیه اروپا و آلمان درباره خروج یونان از حوزه یورو

همزمان با هشدار رئیس کمیسیون اروپا درباره فقدان پیشرفت در مذاکرات بسته نجات یونان، آلمان درباره کابوس جنجال‌آفرین خروج یونان از حوزه یورو گمانه‌زنی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در دیدار با الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان گفت: اتحادیه اروپا اصلا از روند مذاکرات رضایت ندارد. گمان نمی‌کنم که طرف‌های مذاکره‌کننده پیشرفت چشمگیری داشته باشند اما ما همچنان تلاش می‌کنیم در مسیر صحیح حل مسائل حرکت کنیم.

دولت جدید آتن به رهبری حزب سیریزا پس از روی کار آمدن در ژانویه امسال توانست تا بازپرداخت وام بین‌المللی خود را برای چهار ماه دیگر تمدید کند. همچنین تا زمانی که یونان اصلاحات جدید را آغاز نکند نمی‌تواند وام جدیدی از شرکای خود در حوزه یورو دریافت کند. اما امیدها از دولت یونان پس از آن میان 18 عضو حوزه یورو رنگ باخت که آتن بار دیگر ادعای دریافت غرامت از آلمان را به دلیل خسارت‌های جنگ جهانی دوم مطرح کرد؛ درخواستی که اروپایی‌ها آن را عجیب و غریب می‌دانند. سرسخت‌ترین منتقد یونان، آلمان است و وولفگانگ شوبل، وزیر دارایی آلمان در اظهاراتی نسبت به هدر رفتن زمان و وقوع هرج و مرج هشدار داد و گفت که این امر می‌تواند نهایتاً به خروج یونان از حوزه یورو منتهی شود.

انتهای پیام

کد N767687

وبگردی