آفتاب

معاون العبادی: جنگ علیه داعش برخلاف توقع واشنگتن پیش رفت

معاون العبادی: جنگ علیه داعش برخلاف توقع واشنگتن پیش رفت

معاون نخست وزیر عراق اعلام کرد که پیروزی‌ نیروی‌های امنیتی و داوطلبان مردمی علیه داعش برخلاف انتظارات همگان بویژه آمریکا صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی المحیط، بهاء‌ الاعرجی، معاون حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق تصریح کرد که پیروزی‌هایی که نیروهای امنیتی و بسیج مردمی و نیروهای پیشمرگ رقم زدند، برخلاف تمامی انتظارات، بسیار سریع بود. بویژه برخلاف انتظارات آمریکا بود که می‌گفت این درگیری‌ها چند سال طول می‌کشد.

الاعرجی گفت: نیروهای امنیتی و بسیج مردمی و عشایر و پیشمرگ‌ها با پیروزی‌هایشان همگان را متعجب کردند به ویژه اینکه آمریکا چندین بار تاکید کرده بود که جنگ علیه داعش چند سال زمان می‌برد اما قهرمانان عراقی پیروزی را به سرعت رقم زدند.

وی افزود: علی رغم این که صداهایی علیه نیروهای داوطلب مردمی بلند می‌شود اما من می‌بینیم که عراق با اقشار مختلف علیه داعش می‌جنگد. هر کس که بسیج مردمی را یک گروه طائفه‌ای یا منطقه‌ای به شمار می‌آورده دچار توهم شده است.

بسیج مردمی یک وضعیت مردمی است. ما می‌بینیم که قهرمانان بصره و نجف و کربلا در صلاح الدین و الانبار می‌جنگند و مردمان صلاح الدین نیز دوش به دوش هم در کنار نیروهای امنیتی برای آزاد کردن استانشان از لوث وجود داش تلاش می‌کنند.

انتهای پیام

کد N765114

وبگردی