آفتاب

رئیس پارلمان عراق: جامعه جهانی در جنگ با افراطی‌گری جدی نیست

رئیس پارلمان عراق: جامعه جهانی در جنگ با افراطی‌گری جدی نیست

رئیس پارلمان عراق با اشاره به اینکه سیستم جنگ علیه افراطی‌گری در جهان ناقص است، گفت: جامعه جهانی در این زمینه و نابودی افراطی‌ها جدی نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سومریه‌نیوز، سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق طی سخنرانی خود در سومین همایش سلیمانیه که امروز برگزار شد، گفت: با سقوط آخرین دژهای این گروه افراطی، این تعداد زیاد افراطی‌ها به کجا می‌خواهند بروند. به نظر می‌رسد که جامعه جهانی در زمینه مقابله با تروریسم جدی نیست.

جبوری افزود: سیستم جنگ علیه افراطی‌گری در جهان کامل نیست و هدف این سیستم باید از بین بردن ریشه‌ها و علل تروریسم باشد تا پس از آن، تفکرات افراطی بررسی و با نفوذ و گسترش آنها مقابله شود. تلاش گروه تروریستی داعش برای نفوذ در سوریه و عراق، جامعه جهانی را نگران کرده است و کشورهای عربی و غیرعربی پیش از اینکه ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا، پایگاه‌های این گروه تروریستی را در دو کشور سوریه و عراق هدف بگیرد، نسبت به اقدامات این گروه افراطی ابراز نگرانی کردند.

رئیس پارلمان عراق با اشاره به پیروزی‌های اخیر دستگاه‌های امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی در استان صلاح‌الدین به دست آورند، افزود: این نیروها برای آزادی نزدیک به یک میلیون گروگان گروه تروریستی داعش در موصل و برخی مناطق صلاح‌الدین و الانبار با چالش بزرگی مواجه هستند.

انتهای پیام

کد N764725

وبگردی