آفتاب

اوضاع یمن محور نشست فردای وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس

اوضاع یمن محور نشست فردای وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس

وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس فردا (پنجشنبه) نشستی را در ریاض برای بررسی تحولات یمن برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه عربستانی عکاظ، در این نشست که به ریاست خالد بن محمد العطیه، وزیر امور خارجه قطر و رئیس دوره‌ای شورای وزارتی برگزار می‌شود، تحولات یمن و همچنین تمهدیدات برای انتقال مذاکرات این کشور به ریاض مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سعود فیصل، وزیر خارجه عربستان سعودی نیز ریاست هیات عربستانی در این نشست را بر عهده خواهد داشت.

در همین حال عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس عنوان داشت: وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تعدادی از مسائل مربوط به روند همکاری مشترک کشورها و مسائل مربوط به مذاکرات استراتژیک میان این کشورها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی افزود: بحران یمن در راس مسائلی خواهد بود که وزرای خارجه در مورد آن بحث و گفت‌وگو می‌کنند و همچنین خطر تهدیدات تروریستی علیه امنیت و ثبات منطقه نیز در این نشست بررسی می‌شود.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت: در این نشست وزارتی همچنین آخرین تحولات کشورهای عربی، منطقه و جهان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در همین حال منابع در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تصریح کردند که این وزیران در مورد تمهیدات برگزاری کنفرانس «گفت‌وگوی ملی یمن» در ریاض گفت‌وگو خواهند کرد.

همزمان ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز بر حمایت این سازمان از برگزاری «گفت‌وگوی ملی یمن» در شهر ریاض تاکید کرد و از طرف‌های یمنی خواست تا برای دستیابی به سازش‌های سیاسی در این کنفرانس شرکت کنند.

از سوی دیگر قرار است در نشست فردای وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بحران سوریه و عراق و تحولات فلسطین نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام

کد N764240

وبگردی