آفتاب
منصوری آرانی در دیدار با معاون وزیر خارجه انگلیس:

انگلیس برای بازسازی روابط با ایران گذشته را جبران کند

انگلیس برای بازسازی روابط با ایران گذشته را جبران کند

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس تأکید کرد: انگلیس برای بازسازی روابط با ایران، باید گذشته را جبران کند تا مشکلات به تدریج برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران متشکل از پنج تن از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس که در لندن به سر می‌برند، بعد از ظهر امروز با معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و گفتگو کردند.

عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس، در این دیدار با تاکید بر وجود نوسانات و فراز و نشیب‌های فروان در تاریخ روابط دو کشور گفت: ملت ما تجربه خوبی از مناسبات با انگلیس ندارد و نقاط تاریک و منفی پرشماری در روابط دوجانبه به چشم می‌خورد و انگلیس باید گذشته را جبران کند تا مشکلات به تدریج برطرف شود و بتوانیم آینده روابط را بازسازی کنیم.

در ادامه این دیدار؛ «توبیاس الوود» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، با اشاره به اهمیت سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس به لندن گفت: ترور و تروریسم بزرگترین خطر برای غرب در قرن بیست و یکم است و جمهوری اسلامی ایران یک کشور بزرگ و مهم در منطقه خاورمیانه است که با برخورداری از اقشار تحصیل کرده زیاد، نقش بسیار مهمی در این منطقه ایفا می‌کند و باید ایران را یک بازیگر بسیار مهم منطقه تلقی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما هر کمکی که بتوانیم برای حل مساله موجود میان ایران و ۱+۵ در جهت نیل به توافق هسته ای انجام خواهیم داد.

کد N763736

وبگردی