آفتاب
دور برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

کار آسان کهکشانی‌ها در خانه/ نبرد پورتو و بازل در پرتغال

کار آسان کهکشانی‌ها در خانه/ نبرد پورتو و بازل در پرتغال

رئال مادرید برای صعود به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان کار آسانی در پیش دارد.

به گزارش ایسنا، سرنوشت دو تیم صعود کننده به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب مشخص خواهد شد.

** رئال‌مادرید – شالکه

رئال‌مادرید به لطف برتری 2 بر صفر در زمین شالکه شانس بسیار زیادی برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان دارد. رئالی‌ها در سال 2015 روز‌های بدی را پشت سر می‌گذراند و در حالی که در ابتدای سال جاری میلادی با 4 امتیاز اختلاف در رده نخست قرار داشتند، در حال حاضر با یک امتیاز کمتر دوم هستند. افت کریستیانو رونالدو نیز در چند بازی اخیر بسیار فاحش بوده است و این مهاجم گلزن نتوانسته بازی های خوب خود را در سال قبل تکرار کند. پیروزی رئال در این دیدار و صعود به مرحله بعد می‌تواند رئال را بار دیگر به ساحل امن برساند.

رئال مادرید برابر تیم‌های آلمانی عملکرد خوبی داشته است. این تیم اسپانیایی تاکنون 27 بار با تیم‌های آلمانی روبروشده که در 21 بازی پیروز بوده است. چهار بازی با تساوی به پایان رسیده و 2 بار نیز شکست خورده است.

این دو تیم فصل گذشته نیز برابر هم به میدان رفتند که رئال در هر دو دیدار صاحب برتری شد و با قاطعیت توانست به مرحله بعد راه یابد. رئال فصل گذشته در 2 دیدار موفق شد 11 بار دروازه شالکه را باز کند و 2 گل نیز دریافت کرد تا در یک بازی یک طرفه به مرحله بعد برسد. رئال در ادامه دو تیم آلمانی دیگر به نام‌های دورتموند و بایرن مونیخ را نیز از پیش روی برداشت و با برتری برابر آتلتیکومادرید فاتح لیگ قهرمانان شد.

رئالی‌ها اما اینبار در شرایط خوبی به سر نمی‌برند. این تیم در بازی ابتدای هفته برابر اتلتیک بیلبائو با یک گل شکست خورد تا صدر جدول را از دست بدهد. در طرف مقابل شالکه در وضعیت خوبی به سر می‌برد. این تیم آلمانی ابتدای هفته موفق شد با نتیجه 3 بر یک هوفنهایم را شکست دهد. روبرتو دی ماتئو ایتالیایی کار بسیار سختی برابر رئال در سانتیاگوبرنابئو خواهد داشت و شاید یک گل زودهنگام باعث شود تا شالکه به برگرداندن نتیجه دیدار رفت امیدوار باشد.

بهترین گلزن رئال‌مادرید در این فصل کریستیانو رونالدو با 6 گل زده بوده و بهترین گلزن شالکه نیز کلاوس یان هونتلار هلندی بوده که 3 گل به ثمر رسانده است. مهاجم پرتغالی رئال‌مادرید این فصل در لیگ قهرمانان 20 شوت در چارچوب داشته در حالی که هونتلار تنها 5 شوت در چارچوب داشته است.

رئال در 6 بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی رسیده در حالی که شالکه در 6 بازی قبلی خود در این رقابت 2 برد، 3 مساوی و یک باخت کسب کرده است.

* مصدومان و محرومان

سرخیو راموس و خامس رودریگس دو بازیکن رئال در این دیدار غایب خواهند بود. همچنین به احتمال زیاد لوکا مودریچ نیز نتواند خودش را به این بازی برساند.

در طرف مقابل فارفان، اوباسی و دراکسلر مصدومان شالکه هستند و کورین پرنس بوآتنگ نیز به دلیل محرومیت در این دیدار غایب خواهد بود.

** پورتو - بازل

یکی از کم‌هیجان‌ترین دیدار‌های این فصل لیگ قهرمانان دیدار دو تیم پورتو و بازل است. وقتی این دو تیم در لیگ قهرمانان به هم برخورد کردند قطعا هواداران فوتبال ناامید شدند ولی وقتی بازی رفت دو تیم را دیدند قطعا نظرشان فرق کرد. دو تیم در دیدار رفت خود در سوئیس بازی خوب و زیبایی را به نمایش گذاشتند که در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید. این در حالی بود که ابتدا بازل توانست به گل برسد ولی گل خورده این تیم سوئیسی باعث شد تا شانس آنها برای بازی برگشت کاسته شود.

بازل این فصل در لیگ قهرمانان عملکرد خوبی داشته و فراتر از حد انتظار ظاهر شده است. انها در مرحله گروهی توانستند لیورپول را حذف کنند تا با قدرت راهی مرحله بعد شوند. در طرف مقابل پورتو در گروهی نسبتا آسان قرار گرفت و توانست با کنار زدن شاختار اوکراین به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعدی شود.

دو دیدار دیگر این مرحله چهارشنبه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
کد N760812

وبگردی