آفتاب
رییس کمیسیون اجنماعی:

با کاهش سود بانکی اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود

با کاهش سود بانکی اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود

نماینده مردم شیروان در مجلس گفت: در لایحه بودجه سال آینده برای اشتغالزایی جوانان در کشور 40 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظرگرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان‌شمالی، عبدالرضا عزیزی در جمع مسئولان استان اظهار کرد: با توجه به این که بزرگترین دغدغه مردم اشتغال است، در شورای عالی اشتغال برای اولین بار 10 هزار میلیارد ریال اعتباربه منظور اشتغال جوانان در نظرگرفته شد.

وی ادامه داد: این در حالیست که با پیشنهاد‌های موجود 30 هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب افزوده شد و در نهایت 40 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی جوانان از محل هدفمندی یارانه‌ها تصویب شده است.

عزیزی با بیان این که اختصاص این میزان اعتبار برای اشتغال جوانان کار بسیار بزرگی است، افزود: انتظار داریم این اعتبار در استان‌هایی با سطح اشتغال پایین هزینه شود.

وی با تاکید بر این که سود بانکی باید براساس نرخ تورم باشد، عنوان کرد: حقوق کارمندان براساس تورم چهار درصدی است و باید سود بانکی نیز 14 درصد باشد حال این که سود بانکی بیش از دوبرابر 14 درصد است.

عزیزی خاطر نشان کرد: با این نرخ سود بانکی چگونه باید انتطار داشت که سطح تولید،اشتغال افزایش یابد و به تناسب آن تورم و میزان آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

وی با انتقاد از سود‌های بانکی بالا در کشور، یادآور شد: با شرایط موجود سود‌های بانکی، دیگر سرمایه گذاران اقدام به سرمایه‌گذاری در کشور نمی‌کند.

عزیزی گفت: با کاهش سود بانکی اقتصاد مقاومتی و تولید نیز در کشور محقق می‌شود.

انتهای پیام

کد N760298

وبگردی