آفتاب

محکومیت زندان علیه یک معلم انگلیسی به دلیل تلاش برای پیوستن به داعش

محکومیت زندان علیه یک معلم انگلیسی به دلیل تلاش برای پیوستن به داعش

یک معلم انگلیسی که قصد داشت با سفر به سوریه به تروریست‌های داعش ملحق شود، پس از افشای برنامه‌هایش توسط خانواده خود به شش سال زندان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اقدام خانواده این معلم حاکی از تلاش قوی والدینی است که قصد دارند از پیوستن فرزندان خود به تروریست‌های داعش جلوگیری کنند.

وی به خانواده‌اش اعلام کرده بود که قصد سفر به سوریه را دارد. اعضای خانواده وی آی پد، وجوه نقد و گذرنامه وی را پنهان کرده بودند تا مانع از سفر وی به سوریه شوند و پلیس نیز پس از اینکه وی درخواست برای صدور گذرنامه مجدد داد، مانع از این اقدام شد.

تونی مول یک کارگاه ارشد انگلیسی اعلام کرد: از شواهد این مساله کاملا برمی‌آید که قطعا خانواده وی مخالف پیوستن این معلم به تروریست‌ها در سوریه هستند. آنها با پنهان کردن وسایل وی گامی شجاعانه برداشتند و با تمایل وی به سفر مخالفت کرده بودند.

این معلم گفته بود که هدفش از سفر به سوریه کمک به مردم این کشور است و هرگز قصد کمک به داعش که هم‌اکنون مطرح شده را نداشته است.

این در حالی است که قاضی مایکل توپولسکی ادعای این جوان 30 ساله مبنی بر عدم قصد کمک به داعش را رد کرد و گفته که این معلم حتی پس از آنکه متوجه شده همسرش باردار است، قصد داشته به سوریه برود.

انتهای پیام

کد N757433

وبگردی