آفتاب

آغاز رزمایش‌های گسترده روسیه در مناطق مورد مناقشه

آغاز رزمایش‌های گسترده روسیه در مناطق مورد مناقشه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، این کشور مانورهای نظامی گسترده‌ای را در جنوب این کشور و در مناطق مورد مناقشه آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، بیش از 2000 نیرو و 500 نوع سلاح در این مانورها که تا 10 آوریل ادامه خواهند داشت حضور و فعالیت دارند.

وزارت خارجه روسیه در این اطلاعیه خود هم‌چنین اعلام کرده است که این مانورها در جنوب روسیه و مناطق شمالی قفقاز و هم‌چنین در پایگاه‌های نظامی روسیه در ارمنستان، مناطق جدایی‌طلب گرجستان شامل آبخیزیا و اوستیای جنوبی و کریمه که سال گذشته به روسیه الحاق شد، برگزار می‌شوند.

این مانورها که به چشم غربی‌ها نشانه‌ای از نمایش قدرت از سوی مسکو خواهد بود، بیانگر وجود بدترین روابط ممکن بین غرب و روسیه از زمان پایان جنگ سرد است.

این در حالی است که اوکراین و غرب، روسیه را به هدایت جدایی‌طلبان در انجام حملات در شرق اوکراین متهم می‌کنند و روسیه مکررا این اتهامات را رد می‌کند.

هم‌زمان در یک کنفرانس خبری در مسکو، معاون وزیر دفاع روسیه درباره فعالیت‌های ناتو در مرزهای روسیه گفت، فعالیت‌های ناتو در مرزهای روسیه به مراتب فراتر از فعالیت‌های نظامی روسیه است.

وی در این باره افزود: کشورهای عضو ناتو از شرایط موجود در جنوب شرق اوکراین به عنوان بهانه‌ای برای نزدیک شدن به مرزهای روسیه استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

کد N756721

وبگردی