آفتاب
در راس هیئتی/

وزیر صنعت وارد دامغان شد/ ایجاد اشتغال هدف اصلی این سفر

وزیر صنعت وارد دامغان شد/ ایجاد اشتغال هدف اصلی این سفر

دامغان – وزیر صنعت معدن و تجارت در راس هیئتی برای بازدید از دو واحد صنعتی شهرستان دامغان و بررسی وضعیت صنعت وارد این شهرستان شد.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا نعمت زاده دقایقی قبل در راس هیئتی وارد شهرستان دامغان شد و مورد استقبال نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان قرار گرفت.

وزیر بلافاصله بعد از ورود به دامغان از شرکت خودرو سازان متین کویر بازدید و از نزدیک در جریان روند احداث این پروژه قرار گرفت.

شرکت خودرو سازان متین کویر کار تولید اتوبوس، کامیون، کفی تریلر را بر عهده دارد که در صورت بهره برداری سالانه چهار هزار و 500 دستگاه تولید خواهد شد.

این کارخانه در زمینی به مساحت 500 هکتار در کیلومتر پنج جاده دامغان به سمنان واقع شده و در حال حاضر 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سرمایه گذاری اولیه اجرای این پروژه یک هزار و 730 میلیارد ریال بوده و برای  یک هزار و 328 نفر اشتغال زایی ایجاد کرده و از سوی بخش خصوصی در حال احداث است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از مجمتع عظیم فولاد کویر دامغان بازدید و در جریان روند پیشرفت احداث این پروژه صنعتی قرار گرفت. این مجتمع در دو فاز ذوب و احیاء در حال احداث است.

فاز ذوب این پروژه 90 درصد پیشرفت فیزیکی و فاز احیا نیز 30 پیشرفت داشته و در صورت بهره برداری سالیانه 300 هزار تن میلگرد و به همین میزان شمش از سنگ آهن تولید می کند.

این مجتمع توسط بخش خصوصی با اعتبار اولیه دو هزار و 500 میلیارد ریال در حال احداث است و برای 500 نفر اشتغال زایی دارد.

کد N756454

وبگردی