آفتاب
/نیم‌نگاهی به تحقق شعار سال 93/

فرج الله عارفی:در تحقق شعار سال حق مطلب ادا نشده است

فرج الله عارفی:در تحقق شعار سال حق مطلب ادا نشده است

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کسی طبق مسوولیت قانونی و شرعی اظهار نظر کند، باید پذیرفته شود و این سخنان نشان دهنده ظرفیت فرهنگی جامعه است.

فرج‌الله عارفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، درباره میزان تحقق شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار کرد: ارزیابی ما این است که متاسفانه آن‌طور که واقعا حق این مطلب و شعار اساسی و بنیادی بود، اقدامی صورت نپذیرفته و تلاشی که انتظار می رفت دولت روی اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت ها انجام دهد، صورت نگرفته است.

وی با اشاره به این‌که «در حوزه فرهنگ نیز آن‌چه که وظیفه ما در زمینه تقویت هرچه بیشتر عناصر فرهنگی بوده، اتفاق نیفتاده است»، افزود: یکی از عناصر فرهنگی ما کار، تولید و نوآوری است و باید ببینیم چقدر در این زمینه‌ها کار کردیم که به نظر من کم کار شده است.

وی تصریح کرد: در بخشی از فعالیت‌ها مثلا در حوزه سیاسی ببیشتر فعالیت کرده‌ایم. البته سیاست نیز یکی از بخش‌های فرهنگ است اما نشان دهنده رشد نامتوازن در حوزه فرهنگ می‌باشد که دولت متولی این حوزه است و باید تلاش همه‌جانبه انجام دهد تا در بخش‌های مختلف فرهنگی کار شود.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: فرهنگ می‌گوید ما آزادمنش هستیم و آزاد هستیم آن‌چه که به حق است، در مورد کشور بیان کنیم و نمایندگان در حوزه سیاست می‌گویند آمریکا قابل اعتماد نیست و می‌گوییم اگر می‌خواهید به توافق برسید، باید یکجا تصمیم بگیرید و نه این‌که در کلیات توافق کرده و جزئیات را در 10 سال حل کنید؛ بنابراین اگر کسی طبق مسوولیت قانونی و شرعی اظهار نظر کند، باید پذیرفته شود و این سخنان نشان دهنده ظرفیت فرهنگی جامعه است که در حوزه فرهنگ هم خوب کار نکردیم.

وی با اشاره به این‌که «ما باید ظرفیت را بالا ببریم»، افزود: انتقاد و نقد عنصر جامعه فرهنگی است و جامعه ما متنوع و متکثر بوده و انواع عقاید و نظرات در آن وجود دارد و همه محترم هستند و نباید اظهار نظر را به بیسوادی و مخالفت تعبیر کنیم.

وی تصریح کرد: مواضع قوه مقننه برای توسعه فرهنگ است و خوب است که همه مسوولان، نمایندگان و دولت ظرفیت خود را افزایش داده و هم‌افزایی کنیم و نظرات هم را محترم بشماریم. ممکن است نظرات در موضوعی مختلف باشد که در این صورت همه باید مطیع قانون بوده براساس قانون عمل کنیم. حتی مخالفان باید در عملیاتی کردن تصمیمات بهتر ورود کنند.

انتهای پیام

کد N756373

وبگردی