آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

بهشتی‌پور: دستان نتانیاهو در قبال ایران خالی است

بهشتی‌پور: دستان نتانیاهو در قبال ایران خالی است

یک کارشناس مسایل بین الملل تاکید کرد: سخنرانی نتانیاهو در کنگره هیچ تاثیری بر روند مذاکرات هسته‌ای نداشته است و تنها تاثیر این سخنرانی این بود که جناح تندرو را رسوا کرد و نشان داد دست‌شان خالی است.

حسن بهشتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا و واکنش تند باراک اوباما، رییس جمهور این کشور نسبت به این سخنرانی گفت: این سخنرانی نشان داد که نتانیاهو روز به روز بی‌اعتبار می‌شود. آمریکا مهم‌ترین متحد استراتژیک رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه است، اما استقبال نکردن از این سخنرانی نشان داد که این رژیم در انزوا قرار دارد و دچار مشکل است.

او ادامه داد: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این سخنرانی نتوانست کنگره را متقاعد کند. زیرا طرحی برای جایگزینی به جای توافق و مذاکره با ایران نداشت و در این سخنرانی بیش‌تر انتقاد کرد، آن هم انتقاد به ایرانی که همکاری همه جانبه در زمینه هسته‌ای با جامعه بین المللی داشته و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر تمام تعهدات خود پایبند بوده است.

این کارشناس مسایل بین‌الملل با تاکید بر این که نتانیاهو نتوانست کار خود را پیش برد، گفت: این سخنرانی حتی در انتخابات این رژیم نیز نمی‌تواند موفقیتی برای نتانیاهو به همراه داشته باشد. ارزیابی من این است که وی با این سخنرانی رسواتر از گذشته شد و نشان داد که دستش در قبال ایران خالی است.

بهشتی‌پور با بیان این که تهدید نتانیاهو پاسخ مناسبی خواهد داشت، با اشاره به نبود بیش از چهل نفر از نمایندگان دموکرات در کنگره به هنگام سخنرانی نتانیاهو افزود: لابی رژیم صهیونیستی با تمام امکانات خود تلاش کرد که همه را با خود همراه کند اما باز هم نتانیاهو نتوانست چنین موفقیتی را به دست آورد. حتی نمایندگان با نفوذ کنگره نیز به هنگام سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره حضور نداشتند.

وی تصریح کرد: با وجود همه تلاش‌هایی که صهیونیست‌ها برای کارشکنی در روند مذاکرات هسته‌ای انجام می‌دهند، نمی‌توانند کاری را پیش برند.

انتهای پیام

کد N755396

وبگردی