آفتاب

دی میستورا امروز در فرانسه

دی میستورا امروز در فرانسه

فرستاده سازمان ملل به سوریه امروز (چهارشنبه) به پاریس سفر و با وزیر خارجه این کشور دیدار می‌کند. در همین حال گروه‌های مخالف سوری در شهر حلب بار دیگر به مخالفت خود با طرح استفان دی‌میستورا برای پایان دادن به درگیری‌ها در این شهر تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه امروز (چهارشنبه) به فرانسه سفر و با لوران فابیوس، وزیر خارجه این کشور دیدار می‌کند.

همچنین هیات استفان دی‌میستورا به ریاست خوله مطر، مدیر دفتر وی در مشق با استاندار حلب دیدار کردند.

این هیات روز سه شنبه بازدید از شهر حلب را در راستای اجرای طرح دی‌میستورا برای پایان درگیری‌ها در این شهر آغاز کرده‌اند.

دی میستورا اخیرا طرحی را برای پایان درگیری‌ها در حلب جهت ورود کمک‌های بشردوستانه به شهر ارائه و اعلام کرد که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بخشی از راهکار بحران این کشور محسوب می‌شود.

در همین راستا کمیته گروه‌های مخالف سیاسی و نظامی در شهرحلب بار دیگر بر مخالفت خود با طرح دی‌میستورا به شکل کنونی تاکید و خواهان حل فراگیر بحران سوریه شدند.

این گروه‌ها اعلام کردند: نمایندگان ما تنها زمانی با هیات دی‌میستورا دیدار خواهند کرد که اجرای طرح پیشنهادی به خروج بشار اسد و معاونانش از قدرت بینجامد.

اسامه ابوزید، مشاور حقوقی گروه‌های مخالف در حلب اعلام کرد که طرح دی‌میستورا راهکارهای واضح و روشنی را برای تحقق صلح در حلب ندارد.

هیات "مخالفان سوری در حلب" روز یکشنبه به دنبال نشست‌های مخالفان در ترکیه مخالفت خود را با طرح دی میستورا اعلام کرده بودند.

از سوی دیگر فرانسوا دلاتر، رئیس دوره‌ای شورای امنیت مدعی شد: نظام بشار اسد مسئول عدم موفقیت تلاش‌های استفان دی‌میستورا برای حل بحران سوریه است و بشار اسد بخشی از راهکار بحران سوریه نیست.

هیات سازمان ملل اعلام کرده که به رغم مخالفت مخالفان سوریه با طرح دی‌میستورا این سازمان تلاش خود را برای تحقق صلح در سوریه می‌کند.

انتهای پیام

کد N755204

وبگردی