آفتاب
/نیم‌نگاهی به تحقق شعار سال 93/

آرین‌منش: تحقق شعار سال، مستلزم برنامه‌ریزی است

آرین‌منش: تحقق شعار سال، مستلزم برنامه‌ریزی است

جواد آرین‌منش‌ گفت: در زمینه تحقق شعار سال 93 اقداماتی که انجام گرفته است، نسبت به آنچه که باید انجام می‌شد بسیار ناچیز است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که دولت و مجلس در زمینه تحقق شعار سال 93 با عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نیم نگاهی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: البته زمانی نام‌گذاری‌های سال جایگاه خود را پیدا می‌کند که همراه با برنامه عملیاتی باشد و مردم نتایج و حاصل آن را ببینند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رفت با نام‌گذاری سال با موضوع مدیریت، فرهنگ و اقتصاد تفاوت‌هایی نسبت به گذشته صورت گرفته باشد. از جمله اینکه بهره‌وری در کشور ارتقا یابد، میزان صرفه‌جویی افزایش یابد، تولید ملی ارتقا یابد، نرخ اشتغال بالا رود، واردات کمتر شود و بر میزان صادرات افزوده شود. چرا که با این شاخص‌ها می‌توانیم ارزیابی کنیم که آیا شعار سال محقق شده است یا خیر و برداشت من این است که در خیلی زمینه‌ها کار جدی نشده است چرا که همچنان با واردات بی‌رویه کالا مواجه هستیم.

آرین‌منش اضافه کرد: متأسفانه بخش عمده تولید کشور هنوز متوقف است و یا با رکود مواجه است و انبوهی از لوازم خانگی و محصولات کشاورزی بی‌رویه به کشور وارد می‌شود. در حالی که می‌توانستیم در داخل به میزان تولیدات بیفزاییم. همچنین الگوی مصرف باید اصلاح می‌شد که توجه ناچیزی به این مسأله صورت گرفت.

این نماینده پیشین مجلس با بیان این‌که انتظار نداریم اهداف نام‌گذاری‌های هر سال در طول همان سال محقق شود و به نتیجه نهایی دست یابیم، خاطرنشان کرد: باید آثار و شواهد توجه به شعار سال در پایان هر سال احساس شود که به نظر من امسال توجه ناچیزی به این مسأله شده است.

این فعال سیاسی با اشاره به این‌که نام‌گذاری‌های سال‌ها سنتی حسنه از سوی مقام معظم رهبری است، تحقق شعار سال را مستلزم برنامه‌ریزی دانست و تصریح کرد: به اعتقاد من بیش از آنکه به شعار‌های سالانه با برنامه و شعور توجه شود، بیشتر در شکل ظاهر قضیه و در قالب زیرنویس‌های تلویزیونی و شعارها و تابلوها اکتفا شده است و این شعارها کمتر به برنامه عملیاتی تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام

کد N749806

وبگردی