آفتاب

گزارش موسسه علوم و امنیت ملی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی

گزارش موسسه علوم و امنیت ملی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی

بنا به اعلام موسسه علوم و امنیت ملی آمریکا، کره جنوبی تا اواخر دهه جاری اورانیوم غنی شده مناسب برای ساخت تسلیحات هسته‌ای برای ساخت ده‌ها کلاهک هسته‌ای را در اختیار خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و بنا به گزارش اخیر موسسه علوم و امنیت ملی آمریکا، امنیت ملی آمریکا هر روز با پیشرفت‌های هسته‌ای کره شمالی بیش‌تر به خطر می‌افتد. هم اکنون تنها عاملی که پیونگ یانگ را از حمله به آمریکا باز داشته است، ناتوانایی نصب کلاهک‌های هسته‌ای بر روی موشک‌های کروز و بالستیک دوربردش است.

کره شمالی در تلاش است تا با افزایش میان غنی‌سازی اورانیوم و کاهش حجم کلاهک‌های هسته‌ای برای نصب بر روی موشک‌های دوربرد و استفاده از چاشنی‌های منفجره مناسب، ساخت تسلیحات هسته‌ای خود را کامل کند.

پیونگ یانگ تاکنون سه آزمایش هسته‌ای در سال‌های 2006، 2009 و 2013 انجام داده است. میزان قدرت تخریب آزمایش هسته‌ای کره شمالی در سال 2006، 1.5 برابر قدرت تخریب بمب اتمی استفاده شده در هیروشیمای ژاپن بود.

کره شمالی هم اکنون دارای 1000 موشک بالستیک و کروز دوربرد و میان برد است که به اندازه کافی برای هدف قرار دادن شهرها، بنادر و پایگاه‌های نظامی کره جنوبی و ژاپن مناسب است. پیونگ یانگ هم‌چنین دارای موشک‌های دوربردی است که می‌تواند سواحل غربی آمریکا را هدف قرار دهد.

هم‌چنین هرچه میزان تولید تسلیحات هسته‌ای کره شمالی افزایش می‌یابد، ‌احتمال فروش این تسلیحات به تروریست‌ها نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

کد N749114

وبگردی