آفتاب
با حضور رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس انجام شد

تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری قرآن و عترت

تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری قرآن و عترت

در مراسمی با حضور لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن وزارت فرهنگ از برگزیدگان دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام پروانه مدیر کل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، طی سخنانی به تشریح جزییات این مسابقه پرداخت و گفت: در این دوره از آزمون سراسری قرآن و عترت 63 هزار نفر با مشارکت 1100 موسسه قرآنی در 17 رشته شرکت کردند که بزرگسالان در مسابقات کتبی و نوجوانان در مسابقات شفاهی شرکت کردند.

او ادامه داد: 68 درصد از شرکت کنندگان در رشته‌ی حفظ و 25 درصد در رشته ترجمه و مفاهیم قرآن حضور داشتند. همچنین 5 درصد از شرکت کنندگان در رشته‌ی ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه در آزمون سراسری حضور پیدا کرده بودند.

مدیر کل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد همچنین توضیح داد که 84 درصد شرکت کنندگان خانم‌ها و 16 درصد از آنها آقایان بودند و بیشترین شرکت کنندگان مربوط به استانهای اصفهان، خراسان رضوی و یزد بودند که در نهایت 24 نفر از قرآن‌آموزان به عنوان رتبه برتر انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام پروانه همچنین اعلام کرد که سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت یازدهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و فرایند ثبت نام نیز به صورت اینترنتی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ در سخنانی ابراز امیدواری کرد که خدمت به قرآن و خادمان قرآن از بین نرود.

او همچنین با تشریح برخی از جزییات این مسابقه سراسری عنوان کرد که برای اولین بار است که این مسابقات توسط موسسات قرآنی انجام می‌شود و شرکت کننده‌ها هم سهمی در هزینه‌ها داشته‌اند.

او با یادآوری این که آزمون‌های سراسری قرآن و عترت سالانه دو نوبت در اردیبهشت و پاییز برگزار می‌شود، تاکید کرد که برگزارکنندگان این آزمون‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم از 24 قرآن‌آموز برتر تجلیل شد که عبارتند از مهدی جعفری، سمیه نصراللهی، اعظم مختاری، زهرا قلخان‌بار، مریم قاسمیان، صفیه ابراهیمی، محمد رسول تکبیری، سکینه زبیهی ، جمیله نعیم‌آوی، فرح قربانی، طاهره فتحی، زهرا آزادیان، سمیه یاراحمدی، زهره حاجی حیدری، طاهره سادات بنی هاشمی، فاطمه ذوالجودی، فرزانه قهاری، صدیقه خرمی، مبین شهنازیان، زهرا انصاری، علی بختیاری، حنانه خلفی، آتنا علی نقی و امین طاها نجفی.

در ادامه نیز از موسسات قرآنی برتر و مراکز برگزیده قرآنی تقدیر به عمل آمد.

همچنین قاریان کودک و نوجوان و خانواده‌های قرآنی مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام

کد N746801

وبگردی