آفتاب

رایزنی امیر قطر با مقامات کنگره آمریکا درباره مسائل منطقه

رایزنی امیر قطر با مقامات کنگره آمریکا درباره مسائل منطقه

امیر قطر از نتایج بدست آمده از مذاکراتی که در خصوص مسائل مختلف منطقه به ویژه پرونده سوریه در کنگره آمریکا برگزار شد، ابراز خرسندی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه الجزیره، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در جریان دیدار با مسئولان کنگره آمریکا اعلام کرد که کشورش بر ادامه مذاکرات گسترده با مقامات آمریکایی در خصوص منافع مشترک طرفین و ثبات در منطقه متعهد است.

امیر قطر تصریح کرد که حجم سرمایه‌گذاری‌های قطر در آمریکا نشان دهنده اعتماد قطر به اقتصاد آمریکاست.

بنابر گزارش‌ها، حجم صادرات قطر در آمریکا طی 5 سال گذشته به 35 میلیارد دلار رسیده است.

تمیم بن حمد آل ثانی، با چندین تن از اعضای کمیته‌های مختلف کنگره در آمریکا دیدار و مذاکرات خود با آنها را مثبت ارزیابی کرد.

بنابر گزارش‌ها، هدف از برگزاری این نشست‌ها تبادل نظرات طرفین در خصوص اوضاع منطقه از جمله مساله سوریه، عراق و پرونده ایران است.

مدیر دفتر شبکه الجزیره در خصوص دیدار امیر قطر با مقامات کنگره آمریکا اظهار کرد: مسائلی از جمله حمایت از مخالفان سوریه و برکناری نظام سوریه و تحکیم جنگ علیه گروه تروریستی داعش منبع مشکلات اصلی منطقه است که امید است در این نشست‌ها این مشکلات هرچه سریعتر برطرف شود.

از سوی دیگر امیر قطر در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و مسائل مهم برای طرفین با جان کری،‌ وزیر خارجه آمریکا و اشتون کارتر، وزیر دفاع این کشور بحث و گفت‌وگو کرد.

امیر قطر سه شنبه در چارچوب سفری رسمی و برای بررسی مسائل مهم منطقه و روابط دو جانبه و راه‌های تحکیم آن به واشنگتن رفته و با باراک اوباما دیدار کرد.

انتهای پیام

کد N746201

وبگردی