آفتاب

افزایش فعالیت گروه‌های شبه نظامی در کشمیر هند

افزایش فعالیت گروه‌های شبه نظامی در کشمیر هند

براساس اسناد ارتش هند، فعالیت‌های شبه نظامی‌گری در منطقه کشمیر تحت کنترل هند شدیدا به شبه نظامیان داخلی و تحصیل کرده وابسته است و شمار جوانانی که طی دو دهه گذشته به آنها پیوسته‌اند، به شدت افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته ارتش هند، رویکرد مذکور نشان می‌دهد که تهدید جدیدی در این منطقه از سوی جدایی طلبان شبه نظامی وجود دارد که از سال 1989 با نیروهای ارتش هند می‌جنگند. دست کم 70 کشمیری جوان سال گذشته به گروه‌های شبه نظامی پیوسته‌اند و اسناد ارتش هند نشان می‌دهد که اکثرا به گروه ممنوعه لشکرطیبه پیوسته‌اند؛ گروهی که به انجام حملات در شهر بمبئی در 2008 متهم هستند.

ارتش هند اعلام کرد: دست کم 14 تن از آنان کشته‌ شده‌اند. موج جوانانی که به گروه‌های شبه نظامی می‌پیوندند نگران کننده است. حال اگر جوانان تحصیل کرده به آنان بپیوندند، مساله بسیار نگران کننده‌تر نیز می‌شود. همین امر از دغدغه‌های اصلی است. هند پاکستان را به آموزش و تسلیح شورشیان مهتم می‌کند و می‌گوید که آنها را به کشمیر تحت کنترل آنها اعزام می‌کند تا عملیات انجام دهند، اتهامی که پاکستان نمی‌پذیرد.

انتهای پیام

کد N745361

وبگردی