آفتاب

وزیر خارجه عراق: منتظر لحظه نهایی از بین بردن داعش هستیم/ ظریف: به عراق کمک می‌کنیم

وزیر خارجه عراق: منتظر لحظه نهایی از بین بردن داعش هستیم/ ظریف: به عراق کمک می‌کنیم

ایسنا نوشت:

وزیر خارجه عراق در خصوص مبارزه با داعش گفت: ما توانایی مقابله با داعش در کنار نیروهای مردمی را داریم درعین حال از همه کشورها برای کمک امنیتی ، نظامی و لجستیکی تقاضا داریم.

ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرانی خود که عصر روز سه‌شنبه در بغداد برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که ایران در مبارزه با تروریست حمایت جدی از عراق داشته است و قرار است به زودی در شهر الانبار عملیات بزرگ ضد داعش صورت گیرد آیا ایران در این عملیات نقشی دارد؟ ادامه داد: مبارزه با داعش از نظر ما دفاعی است و تهاجم علیه کسی محسوب نمی‌شود وقتی داعش داخل عراق شد و شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق را اشغال کرد، کشورهای مختلفی از ما در مقابله با داعش حمایت کردند و با تشکیل ائتلاف بین‌المللی نیز این حمایت وجود داشت.

وی افزود: ایران از بعد انسانی و ابعاد دیگر به ما کمک کرده است، البته کشورهای مختلف در این زمینه از جمله استرالیا و نیوزیلند نیز به ما کمک کردند.

وی گفت: عراق این توانایی دارد عملیات نظامی علیه داعش را مدیریت کند و منتظر لحظه نهایی از بین بردن داعش در کشورمان هستیم.

وزیر خارجه عراق گفت: ما از همه کشورها تقاضای کمک داریم. البته این کمک‌ها در زمینه لجستیک، اطلاعات، امنیتی و نظامی باید باشد و نباید در امور داخلی ما دخالتی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: حمایت از عراق به این معنی نیست که نیروی پیاده نظام به عراق فرستاده شود چرا که ما توانایی خوبی در کنار نیروهای مردمی برای مقابله با تروریست داریم.

به گزارش ایسنا وزیر خارجه کشورمان نیز در این کنفرانس مشترک گفت:‌ایران در کنار دیگر کشورهایی که به عراق در مقابله با داعش کمک می‌کنند به این روند ادامه خواهد داد.

محمدجواد ظریف در خصوص مشارکت ایران در عملیاتی که قرار است به زودی در شهر الانبار علیه داعش انجام شودف اظهار کرد: ما معتقدیم مسئول اصلی کنترل جنگ علیه داعش در عراق دولت این کشور است. البته هم‌اکنون بسیاری از کشورها سعی دارند به عراق در این باره کمک کنند و ایران نیز همین روند را ادامه خواهد داد.

وی گفت:‌ معتقدیم جامعه جهانی باید به طور جدی‌تر با داعش و تروریسم مبارزه کند و مهمترین بخش این ماجرا جلوگیری از رسیدن کمک های نظامی و مالی به داعش است.

وی ادامه داد: باید توجه کرد که دولت عراق مسئول اصلی این عملیات است و هر کشوری باید با دولت عراق صرفا همکاری کند.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف روز سه شنبه برای دیدار و گفت‌و‌گو با مقامات عراقی به بغداد سفر کرده و با همتای خود دیدار کرد.

 

45503

کد N743831

وبگردی