آفتاب

نوبخت: در سال ۹۴ قیمت حامل‌های انرژی افزایش نمی‌یابد

نوبخت: در سال ۹۴ قیمت حامل‌های انرژی افزایش نمی‌یابد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: در سال ۹۴ قیمت‌ حامل‌های انرژی افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص قیمت حامل‌های انرژي در سال ۹۴، گفت: در سال ۹۴ نیاز به افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیست.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ادامه داد: پنج درصدی که هر سال قیمت فرآورده‌های نفتی افزایش می‌یافت، امسال نیز وجود دارد و از همین ۷۰۰ تومان بنزین سهمیه‌ای و هزار تومان بنزین آزاد نیز کسر می‌شود. بنابراین نیازی به افزایش قیمت حامل‌های انرژي در سال ۹۴ نیست.

وی همچنین در خصوص مصوبه مجلس برای اجرای قانون هدفمندی در سال ۹۴، گفت: در مصوبه مجلس متن پیشنهادی کمیسیون تلفیق مجددا جای خود را به متن پیشنهادی دولت داد. بنابراین به سیاق لایحه عمل می‌شود.

نوبخت تصریح کرد: این امکان برای دولت وجود دارد، با توجه به منابعی که در قانون دیده شده، از دو محل اصلاح قیمت‌ها صورت می‌گیرد که ۶۸۰۰ میلیارد تومان از خزانه عمومی در جهت پرداخت نقدی و غیرنقدی به خانوارها، ۵۰۰۰ میلیارد تومان پرداخت به تولید، ۴۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت به بهداشت و درمان، ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات مسکن و هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان اختصاص یافته است.

 

 

کد N743198

وبگردی