آفتاب

ورود 100 خودروی خودکار ولوو به جاده‌های سوئد

ورود 100 خودروی خودکار ولوو به جاده‌های سوئد

شرکت ولوو قصد دارد تا سال 2017 میلادی 100 خودروی خودکار خود را در تست عمومی مورد آزمایش قرار دهد.

شرکت ولوو قصد دارد تا سال 2017 میلادی 100 خودروی خودکار خود را در تست عمومی مورد آزمایش قرار دهد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، از مردم عادی خواسته خواهد شد تا در صندلی راننده خودروهای آماده تولید نشسته و سیستم «مرا بران» را که به ادعای شرکت سازنده می‌تواند با پیچیده‌ترین سناریوها نیز سازگاری داشته باشد، مورد آزمایش قرار دهند.

این کارآزمایی قرار است در جاده‌های منتخب گوتنبرگ سوئد انجام شود و یک همکاری مشترک بین شرکت خودروسازی ولوو ، مقامات حمل‌ونقل و بویژه قانون‌گذاران است.

قوانین مرتبط با راندن خودروهای خودکار، سایر آزمایشات مربوط به این فناوری را محدود کرده است.

این خودروها از شبکه پیچیده‌ای از حسگرها، سیستم‌های مکان‌یابی مبتنی بر رایانش ابری و فناوری‌های ترمز و راهبری هوشمند استفاده می‌کند.

هنوز مشخص نیست افرادی که در این کارآزمایی‌ها شرکت می‌کنند، تا چه اندازه بر خودرو کنترل دارند، اما بنظر می‌رسد اجازه صحبت با تلفن، مشاهده فیلم یا انجام کارهای دیگر در زمان رانندگی را نداشته باشند.

سیستم خلبان خودکار (autopilot) ولوو برای انجام همه جنبه‌های رانندگی در حالت خودکار توسط خودرو طراحی شده که به گفته سازندگان، گام مهمی ورای سیستمهای خودکار مشاهده شده تاکنون محسوب می‌شود، زیرا از سیستم‌های تحمل خطا برخوردار است.

چالش اصلی برای مهندسان، ساخت سیستمی است که به اندازه کافی برای سازگاری با خطاهای فنی احتمالی قوی باشد، زیرا راننده ممکن است در صورت نداشتن تمرکز به اندازه کافی آمادگی واکنش فوری به شرایط خاص را نداشته باشد.

در ابتدا این خودروها بطور خودکار در جاده‌های انتخابی و با شرایط مناسب – بدون ترافیک، موتورسواران و عابران پیاده – حرکت خواهند کرد.

به گفته شرکت ولوو، سیستم‌های خلبان خودکار آن می‌توانند حتی با پیچیده‌ترین سناریوها مانند ترافیک سنگین و شرایط اضطراری نیازمند ترمز سریع و سخت سازگار شده‌اند.

اگرچه این سیستم برای شرایط آب‌وهوایی غیرقابل انتظار یا جاده‌های بن‌بست طراحی نشده است. در چنین شرایطی خود راننده باید وارد عمل شده و کنترل خودرو را در دست بگیرد. اگر راننده به موقع وارد عمل نشود، خودرو بطور خودکار در محل ایمن توقف خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N742310

وبگردی